مجتبی شیری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۹۹ درصد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر قطعی است/ دوست داشتم در این تیم برانکو بازی می‌کردم/ امیدوارم ایوانکوویچ، فرگوسن قرمزها شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۵:۱۶:۲۶
کد خبر: ۸۳۴۴۰۶
۹۹ درصد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر قطعی است/ دوست داشتم در این تیم برانکو بازی می‌کردم/ امیدوارم ایوانکوویچ، فرگوسن قرمزها شود
کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس تهران گفت: مسئولان باشگاه باید بهترین شرایط را برای برانکو فراهم کنند تا با خیال آسوده‌تری در پرسپولیس به کارش ادامه دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال پرسپولیس تهران که برای دیدار با ذوب آهن اصفهان آماده می شود با 54 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و به نوعی شانس نخست قهرمانی در لیگ هجدهم به شمار می رود.

درخصوص آخرین وضعیت پرسپولیس گفتگویی را با مجتبی شیری، کاپیتان اسبق پرسپولیس، انجام دادیم که متن آن را در زیر می خوانید.

پرسپولیس بعد از برد مقابل سایپا فاصله خود را با تیم‌های دیگر در صدر جدول افزایش داده است. شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

پرسپولیس در بازی با سایپا بار دیگر نشان داد که از همه لحاظ برترین تیم ایران است و وضعیت بهتری از سایر رقبای خود دارد. نمایش‌های درخشانی که پرسپولیس ارائه می‌دهد مشخص می‌کند که تیم کیفیت بالایی دارد و وقتی شرایط مطلوب باشد قطعارضایت همه علاقه‌مندان و پیشکسوتان باشگاه را به دنبال خواهد داشت.

پرسپولیس روز چهارشنبه در هفته 26 لیگ برتر میهمان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. بازی قرمزها با تیم منصوریان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

از وقتی علیرضا منصوریان به ذوب‌آهن رفته، وضعیت این تیم در لیگ و هم آسیا بهتر از قبل شده و بازی‌های نماینده اصفهان نشان می‌دهد در مسیر خوبی قرار گرفته‌اند. با این حال باتوجه به شناختی که از پرسپولیس دارم، شاگردان برانکو می‌توانند هر سه امتیاز را به‌دست آورند و یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ نزدیک‌تر شوند.

قرمزها بعد از دیدار با ذوب‌آهن، در رقابت‌های لیگ باید به مصاف سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز بروند. به نظرت شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر خواهد بود؟

شانس قهرمانی پرسپولیس 99 درصد است و با عملکردی که بازیکنان ارائه می‌کنند تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی هم از رویارویی با تیم برانکو هراس خواهند داشت و این موضوع برگ برنده‌ای است تا قرمزها بتوانند با حمایت هواداران پرشور خود قدرت‌شان را به حریفان اثبات کنند.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا توانسته از سه بازی، چهار امتیاز به‌دست آورد. شانس صعود این تیم به مرحله حذفی را چقدر می‌دانی؟

پرسپولیس در گروه دشواری قرار دارد و در دو بازی ابتدایی برابر پاختاکور ازبکستان و السد قطر به‌رغم اینکه مقابل حریفان خود عملکرد خوبی داشت اما با بدشانسی و اشتباهات محسوس داوری نتوانست به پیروزی برسد. پرسپولیس در بازی سوم خود مقابل الاهلی عربستان ضمن ارائه بازی زیبا و فکورانه توانست هر سه امتیاز را بگیرد تا شرایطش را برای صعود به مرحله حذفی مسابقات بهبود ببخشد. پرسپولیس می‌تواند در بازی برگشت برابر الاهلی برد خود را تکرار کند و امیدوارم مثل سال گذشته به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا برود و باعث افتخار آفرینی برای کشورمان شود. بازیکنانی هم که در نیم فصل دوم به جمع تیم اضافه شدند، هر بازی با تیم هماهنگ‌تر می‌شوند و این موضوع را برای تداوم درخشش پرسپولیس باید به فال نیک گرفت.

عملکرد خط دفاعی پرسپولیس را طی دو، سه سال اخیر چطور ارزیابی می‌کنی؟

پرسپولیس از دوره‌ای که برانکو به تیم اضافه شده به ثبات خوبی در اکثر پست‌ها رسیده و شیب صعودی هم دارد. در این موفقیتی که ایجاد شده فقط بازیکنان خط دفاع نقش ندارند بلکه سایر نفرات نیز تاثیرگذار هستند و  پرسپولیس به نوعی با کاری تیمی و گروهی موفق شده به این نقطه از موفقیت دست پیدا کند. ضمن اینکه حضور مارکو به عنوان مربی بدنساز خبره و کاربلد هم بسیار موثر بوده و نشان می‌دهد بازیکنان از چه توان بدنی بالایی برخوردار هستند و در نود دقیقه دچار مشکل خاصی نمی‌شوند.

خودت هم دوست داشتی جزیی از این تیم پرسپولیس بودی؟

بالاخره بازی کردن برای پرسپولیس، آرزوی هر بازیکنی است و خودم سابقه چندسال حضور در این تیم بزرگ را به عنوان مدافع و کاپیتان داشته‌ام. طبعا خیلی دوست داشتم جزیی از این پرسپولیس بودم اما برای بازیکنان و کادرفنی همیشه آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم به کمک یکدیگر بازهم روزهای به یادماندنی دیگری را برای هواداران خلق کنند.

باتوجه به اینکه خودت هم کاپیتان پرسپولیس بودی، درخصوص حضور و عملکرد سیدجلال حسینی در خط دفاعی قرمزها چه نظری داری؟

افتخارم داشتم با آقاسید در بازی‌های غرب آسیا برای تیم ملی در کنار یکدیگر بازی کنیم. حسینی سال‌های سال برای فوتبال ملی و پرسپولیس زحمت زیادی کشیده و واقعا بازیکن بزرگ، توانمند و باشخصیتی است که حضورش برای هر تیمی نعمت محسوب می‌شود. خیلی خوشحالم سیدجلال کیفیت بالای خود را حفظ کرده و باتمام توان برای موفقیت و سربلندی پرسپولیس زحمت می‌کشد.

هواداران پرسپولیس علاقه دارند برانکو ایوانکوویچ بازهم در این تیم بماند و به کارش ادامه بدهد. در این باره چه صحبتی داری؟

برانکو واقعا برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیده و افتخارات بسیاری هم  برای این تیم در سال‌های اخیر به ارمغان آورده که جای تشکر و قدردانی دارد. برانکو باید مثل الکس فرگوسن که چندین سال در منچستریونایتد بود و تیمش را در اوج حفظ کرد، در پرسپولیس بماند و به فعالیت خود باقدرت هرچه بیشتر ادامه بدهد. برانکو هنوز یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و امیدوارم چند سال دیگر هم در تیم بماند چراکه تاریخ نشان داده تیم‌هایی موفق هستند که ثبات خوبی داشته باشند و پرسپولیس هم از این موضوع مستثنی نیست. در واقع خدای ناکرده رفتن برانکو یک بی‌عدالتی بزرگ است و مسئولان باشگاه باید بهترین شرایط را برای او فراهم کنند تا ایوانکوویچ با خیال آسوده‌تری در پرسپولیس به کارش ادامه بدهد.  

 

گفتگو از فرشاد جعفری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز