جلال طالبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استفاده از مربی ایرانی در برهه کنونی به‌صلاح نیست/ رنارد گزینه خوبی برای هدایت یوزها است/ کلینزمن از فوتبال آسیا شناخت ندارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۵:۳۸:۱۷
کد خبر: ۸۳۴۶۴۳
استفاده از مربی ایرانی در برهه کنونی به‌صلاح نیست/ رنارد گزینه خوبی برای هدایت یوزها است/ کلینزمن از فوتبال آسیا شناخت ندارد
سرمربی پیشین تیم ملی معتقد است کلینزمن مربی بزرگی است و سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی مانند آلمان و آمریکا را دارد، اما او از فوتبال آسیا شناخت ندارد و این کمی کار را سخت خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اگرچه این روزها جدال حساس چند تیم در صدر و پایین جدول لیگ برتر فوتبال و حواشی تمام نشدنی آنها به خبر اول رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است ولی انتخاب سرمربی تیم ملی از سوی خبرنگاران به صورت جدی پیگیری می‌شود و به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد معرفی سرمربی جدید تیم ملی باشیم.

پس از آنکه روز گذشته مسئولان فدراسیون توافق با کلینزمن را تایید و رد نکردند بسیاری این سرمربی آلمانی را گزینه اصلی جانشینی کارلوس کی‌روش دانستند.

جلال طالبی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه کسب نخستین برد ایران در جام جهانی را در کارنامه کاری خود دارد، درباره اینکه نظرش پیرامون این موضوع که فدراسیون فوتبال اعلام کرده گزینه داخلی برای سرمربیگری تیم ملی مطرح نیست، به خبرنگار برنا گفت: اینکه در حال حاضر و بعد از حضور 8 ساله کی‌روش ما از یک مربی ایرانی استفاده کنیم در نهایت به ضرر مربی ایرانی می‌شود چرا که شما هرکسی را در این پست منصوب کنید تحت تاثیر سابقه کی‌روش قرار می‌گیرد و با توجه به انتظارات بالای مردم از تیم ملی کار برای او بسیار سخت می‌شود. در حال حاضر همه منتظر هستند تیم ملی به راحتی راهی جام جهانی شود و در مسابقات پیش‌رو نیز حداقل بازی‌های خوب و قابل قبولی داشته باشد.

وی افزود: بنده موافق یک مربی خارجی هستم که صاحب سبک باشد و حداقل آشنایی نیز با فوتبال آسیا داشته باشد. درباره کلینزمن باید بگویم او مربی بزرگی است و سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی مانند آلمان و آمریکا را دارد اما او از فوتبال آسیا شناخت ندارد و این کمی کار را سخت می‌کند. تیم ملی فوتبال ایران بنا به خواسته اشتباه مدیران فوتبالی در 8 سال اخیر فقط نتیجه‌گرا بوده و به نوعی تخریبی بازی می‌کردیم و بازی‌های ما تماشاگرپسند نبود ضمن اینکه کیفیت بازی تیم ملی نیز متغیر بود. همچنین مربی جدید باید استخوان بندی جدیدی را برای تیم ملی به وجود بیاورد.

سرمربی پیشین تیم ملی بیان کرد: سبک فوتبال ایران با توجه به فیزیک، قدرت بدنی و خلاقیت فردی به فوتبال فرانسه نزدیک است و به نظر من هروه رنارد، مربی فرانسوی که تیم‌های مختلف آفریقایی را قهرمان کرده با فوتبال آسیا نیز آشنایی دارد و او می‌تواند مربیان جوان ایرانی را نیز در کنار خود داشته باشد. سرمربی جدید باید نظارت کامل بر تیم‌های پایه نوجوانان، جوانان و امید داشته باشد تا بازیکنان این تیم‌ها که در آینده به تیم ملی می‌آیند با سیستم حاکم بر تیم ملی آشنا باشند. حتی باشگاه‌های ما باید از چنین سیاستی پیروی کنند و این موضوع به بار فنی و به روز بودن سرمربی باز می‌گردد.

وی با انتقاد از دست‌آوردهای کی‌روش گفت: 10-20 بازیکن که معلوم نیست سرمربی جدید چند نفر از آنها را بخواهد از دوران کی‌روش باقی مانده است. واقعیت این است که ما از او به خوبی استفاده نکردیم و در این سال‌ها یک مربی داخلی نیز به صورت مداوم کنار او نبود تا تجربه به او منتقل شود و دلیل آن هم این است که کی‌روش تصمیم گیرنده اصلی تیم ملی فوتبال بود نه مسئولان فدراسیون.

جلالی پیرامون شکایت کی‌روش از فدراسیون فوتبال و انتقاد او از مهدی تاج که به تعهداتش عمل نکرده عنوان کرد: فدراسیون خودش مطالباتی از فیفا دارد و با توجه به مسائل تحریم برخی مشکلات وجود دارد ولی در نهایت پول سرمربی طبق قرارداد باید پرداخت شود. آقای کی‌روش برای گرفتن دستمزد قهر می‌کرد،  به دبی می‌رفت تا پولش را هم نمی‌دادند به ایران باز نمی‌گشت. به هرحال در جامعه ما متاسفانه عادت شده قول بدهیم و بعد دنبال آن قول بدویم تا عملی شود. کی‌روش هم که چند سالی دریافتی خوبی داشت می تواند کمی صبر کند و به مابقی پولش هم خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز