دکتر مسعود سلطانی‌فر:

اقدامات اخیر ترامپ باعث تقویت غرور ملی شد/ آماده انتقال قدرت به جوانان هستیم/ منبع اعتبارات پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه‌های هواداری تامین می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۳۵۵
اقدامات اخیر ترامپ باعث تقویت غرور ملی شد/ آماده انتقال قدرت به جوانان هستیم/ منبع اعتبارات پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه‌های هواداری تامین می‌شود
وزیر ورزش و جوانان گفت: اقدامات اخیر ترامپ در تحریم سپاه و کاهش قروش نفت ایران باعث تقویت غرور ملی شد و باز هم آمریکا ناکام ماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در دیدار با سمن‌ها و خانواده ورزش استان اظهار کرد: بارش‌های اخیر در برخی از استان‌ها به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرد اما در جریان همین اتفاقات شاهد وحدت و همدلی مردم در کمک به سیل‌زدگان بودیم.

وی با بیان اینکه مردم در حماسه‌ای با شکوه باعث شدند از آلام سیل‌زدگان کاسته شود گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مثل همیشه در کمک به مردم حضور جهادی داشت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آمریکا با قراردادن نام سپاه در گروه تروریستی به هدف خود دست نیافت و جز این هم انتظاری نمی‌رفت گفت: مردم در صحنه دفاع از سپاه نیز حاضر شدند و بار دیگر شاهد تحکیم وحدت و همدلی بین ملت بودیم.

وی تصریح کرد: مردم با تمام توان به صحنه آمدند و از نهادی که همواره از تمامیت ملی و ارزش‌های کشور دفاع کرده، پشتیبانی کردند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه سپاه بیش از گذشته در دل مردم جا گرفت تأکید کرد: اقدامات اخیر ترامپ در تحریم سپاه و کاهش قروش نفت ایران باعث تقویت غرور ملی شد و باز هم آمریکا ناکام ماند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، حدود 60 سمن در کشور فعال بودند، افزود: این تعداد اکنون به 2 هزار سمن رسیده که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مورد افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان تاثیر ورزش را در جامعه مورد توجه قرار داد و گفت: ورزش با تاثیر اجتماعی بالا در ایجاد وحدت و غرور ملی نقش چشمگیری دارد به طوریکه هیچ عرصه ای مثل ورزش را نمی توان یافت که با پیروزی و افتخارآفرینی یک تیم و یک ورزشکار تا این حد دل یک ملت شاد و با بازتاب اجتماعی زیاد همراه شود.

سلطانی فر در ادامه هزینه 16 تیم لیگ برتری فوتبال را بالغ بر 600 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: فوتبال جامعه مخاطب گسترده ای دارد و هزینه کل تیم های لیگ برتری هم در حالی600میلیارد تومان است که این میزان اوقات فراغت بیش از 50 میلیون نفر را با یک ابزار سالم و خوب در طول یکسال پر می کند و موجب شادی و نشاط مردم می شود.

وی خاطر نشان کرد: منبع اعتبارات آنها از جمله پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه های هواداری تامین می شود و دولت هیچ هزینه ای برای این موضوع نمی کند در حالی که ورزش تاثرات سازندگی و اجتماعی بالا در شکور دارد و در جسم و روح مردم موثر واقع می شود.

سلطانی فر سال 97 را سال پر بارو پر مدالی برای ورزش کشور دانست نام برد و گفت: سال گذشته با موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه آغاز شد و در حالی که در گروه مرگ قرار داشتیم بر خلاف تصور برخی ها نه کیسه گل شدیم و نه اینکه نتایج بدی گرفتیم بلکه بهترین و درخشانترین نتیجه تاریخ حضور ایران در جام جهانی فوتبال بدست آمد.

وی ادامه داد: در بازی های آسیایی هم با 62 مدال بیشترین تعداد مدال در بازی های آسیایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را بدست آوردیم و حتی در برخی از رشته ها بعد از سال ها موفق به کسب مدال شدیم بطوریکه در واترپلو بعد از 44 سال و در تنیس روی میز پس از 52 سال به مدال دست یافتیم و در کبدی تیم های آقایان و بانوان ما دو مدال ارزشمند طلا را در حضور هندوستان قهرمان جهان این رشته بدست آوردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بازی های پاراآسیایی هم موفقیت قابل توجهی بدست آوردیم و بعد از دو دوره قرار گرفتن در جایگاه چهارم به مکان سوم صعود کردیم. در بازی های المپیک جوانان هم به نسبت دوره قبل یازده – دوازده رده صعود داشتیم.

وی سال 98 را سالی سرنوشت برای ورزش کشور دانست و افزود: امسال با توجه به کسب سهمیه المپیک سال سخت و سرنوشت سازی برای کشور است و امیدواریم با تلاش ورزشکاران و حمایت مسئولان بتوانیم عملکرد درخشان در المپیک 2020 داشته باشیم.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به واگذاری مسولیت ها به جوانان ادامه داد: ایران در حال تحولی بزرگ در نظام اداری اش قرار دارد، مدیران چهار دهه گذشته کم کم جای خود را به جوانان می دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: عزم و اراده نظام بر انتقال قدرت از نسل فعلی به نسل جوان است؛ حرکتی که از دو سه سال گذشته آغاز شده است و روز به روز جدیت بیشتری پیدا می‌کند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه انتقال قدرت باید همراه با انتقال تجربه باشد، گفت: انتقال قدرت با حرکت آهسته انجام می‌شد اما اکنون در حال سرعت گرفتن است تا نسل جوان وارد میدان شود.

نظر شما