یکی از مشکلات جدی ما کمبود کمپ‌ها و برگزاری دیدارهای دوستانه‌ است؛

داورزنی: تمام زوایای جام حذفی بررسی شد/ مردم همواره از وزنه‌برداری انتظار بالایی داشته‌اند

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۴:۵۶:۲۰
کد خبر: ۸۶۷۴۱۱
داورزنی: تمام زوایای جام حذفی بررسی شد/ مردم همواره از وزنه‌برداری انتظار بالایی داشته‌اند
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید استعدادهای بیشتری در وزنه‌برداری شناسایی و سرمایه‌گذاری شود و در اقصی نقاط کشور چه در بخش زنان و چه مردان استعدادهای زیادی وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، انتخابات فدراسیون وزنه برداری امروز برگزار شد و طی آن علی مرادی با 22 رای موفق شد 4سال دیگر مدیریت این فدراسیون مهم را برعهده گرفت.

محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درحاشیه این انتخابات فدراسیون وزنه برداری درباره انتخاب مجدد علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون  گفت: به مرادی تبریک می‌گویم و از خسروی که در این مدت بعنوان سرپرست برنامه‌های جاری فدراسیون را دنبال کرد و اجازه ایجاد وقفه در روند عادی را نداد تا مشکلی‌ در برگزاری اردوها و اعزام ها ایجاد نشود، نیز تشکر می کنم.

وی ادامه داد: فرایند برگزاری مجمع به نحو شایسته‌ای انجام شد. 12 ماه بیشتر تا المپیک نداریم و باید برنامه‌ها با دفت بیشتری پیگیری شود. مردم همواره از وزنه‌برداری انتظار بالایی داشته‌اند و از رشته‌هایی بوده است که سبد ورزش کشور را پر کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از تمام دوستانی که احساس وظیفه کردند، کاندید شدند و برنامه‌های خود را اعلام کردند تشکر می کنم و در نهایت این اعضای مجمع بودند که به عنوان تصمیم گیرنده اصلی رای به ابقای مرادی دادند.

داورزنی افزود: از زحمات 4 سال قبلی مرادی تشکر می‌کنیم و انتظار داریم در جهت منشور المپیک و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان و استفاده از ظرفیت‌های موجود حرکت کند.

وی با اشاره به درگذشت پرویز جلایر گفت: این قهرمان عمر خود را در راه پیشرفت وزنه‌برداری گذاشت و زحمت زیادی در این رشته کشید.

وی افزود: مرادی و هر فرد دیگری که ریاست مجمع را بر عهده می‌گیرد، بدون همراهی و همکاری اعضای مجمع موفق نخواهد بود. با توجه به جایگاهی که وزنه‌برداری جهان به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار دارد، انتظار حضور موفق‌تری در میادین بین‌المللی داریم. یکی از مباحث مطرح شده بحث وزنه‌برداری پاک است که نیازمند همکاری تمام ارکان ورزش کشور است. وزنه‌برداری یکی از رشته‌هایی است که همواره از این ناحیه آسیب دیده است. انتظار ما هم این است رئیس فدراسیون دقت بیشتری داشته باشد تا با محرومیتی مواجه نشویم. چرا که بحث ورزش پاک یکی از پارامترهای تاثیرگذار روی تصمیمات IOC برای ادامه فعالیت این رشته در المپیک است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به بحث استعدادیابی گفت: باید استعدادهای بیشتری در وزنه‌برداری شناسایی و سرمایه‌گذاری شود و در اقصی نقاط کشور چه در بخش زنان و چه مردان استعدادهای زیادی وجود دارد که با حمایت از آنها می‌توان شاهد افتخارآفرینی های بیشتر در عرصه بین‌المللی باشیم.

داورزنی درباره حواشی اخیر و اختلاف نظرات موجود در مجمع گفت: علی مرادی تعامل خوبی با تمام استان‌ها داشته باشد اختلاف سلیقه و اختلاف نظر طبیعی است. 22 نفر رای دادند و 21 نفر رای ندادند مرادی باید تلاش کند و بگونه‌ای کار کند که آنهایی که بدنبال تغییر و تحول بودند نیز راضی شوند. البته در برنامه های خودشان اشاره کردند و می‌توانند از برنامه‌های سایر کاندیداها برای رشد کمی و کیفی وزنه‌برداری استفاده‌ کند. باید فضایی بوجود آید تمام اعضای خانواده وزنه‌برداری در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور داشته باشند.

داورزنی در ادامه درباره انتخابات فدراسیون کشتی گفت: تعدادی احراز صلاحیت نشدند اما تعدادی هنوز در حال بررسی است و مبنی بر این نیست رد شده باشند. در گذشته هم داشتیم افرادی که قبلا صلاحیتشان احراز نشده بود و شب انتخابات تاییدیه را دریافت کردند. به دوستانی که احراز شدند، اعلام کردیم می‌توانند برنامه‌های خود را شروع کنند. دوستانی که هنوز صلاحیتشان احراز نشده، جز چهره‌هایی بودند که برنامه دارند. امیدوارم شرایط برای برگزاری مجمع در روز 26 تیرماه ایجاد شود.

وی درباره شرایط برای برگزاری رقابت های این فصل لیگ برتر گفت: جلسات مختلفی هر هفته با استان‌های میزبان و مسولان سازمان لیگ و نیروی انتظامی داریم. در آزادی زیرساخت‌ها آماده است، نقش جهان در حال آماده‌سازی است و یادگار امام تبریز هم شرایط در حال فراهم شدن است. برای یکی دو میزبان شرایط سخت می گذاریم تا به شرایط آماده سازی برسند از جمله ورزشگاه قائم شهر و یکی دیگر ورزشگاه مسجدسلیمان نیز باید شرایط بهتر شود تا اتفاقات قدیمی در فصل بعد تکرار نشود.

درباره اردوهای خارجی تیم‌های باشگاهی گفت: دوستان عقیده داشتند شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه و تمرینات در آنجا فراهم است. از سوی دیگر یکی از مشکلات جدی ما کمبود کمپ‌ها و برگزاری دیدارهای دوستانه است. کمپ تنها برگزاری اردو و تمرینات نیست و دیدارهای دوستانه هم مدنظر است هر چند امکانات خوبی در داخل داریم. دوستان عقیده با کمک اسپانسر هزینه ها تامین می شود و گاها هزینه های اردوی خارجی از اردوی داخلی کمتر تمام می شود. سعی نداریم در مسایل داخلی باشگاه ها دخالت کنیم. همه تلاش کنند در سالی که همه موظف به رعایت هزینه‌ها هستیم، نهایت صرفه جویی انجام شود. تعدادی از باشگاه‌ها اعلام کردند اگر بخواهیم این اردوها را در داخل برگزار کنیم، هزینه های ما بیشتر خواهد شد. از طرفی باشگاه‌ها عنوان کردند پیش بینی چند دیدار تدارکاتی را داشته ایم که اگر اینکار را انجام ندهیم، هزینه دربرخواهد داشت. همین موارد باعث شد نشستی داشته باشیم و با هماهنگی آنها اجازه دادیم کمپ های آنها در ترکیه برگزار شود. به گونه‌ای هم تصمیم گیری شد تا به تمام باشگاه‌ها این مجوز داده شود تا اختلاف پیش نیاید. به دنبال خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال هستیم و این موضوع را به طور جدی دنبال می کنیم.

معاون ورزش قهرمانی درباره انتخابات والیبال نیز گفت: هفته پایانی لیگ ملت‌ها را در پیش داریم. اجازه دهیم مردم از عملکرد جوانان خودشان در والیبال لذت ببرند، بعد از این مسابقات درباره مجمع تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

داورزنی درباره وضعیت فدراسیون تنیس و اینکه آیا ثبت نام مجدد از نامزدها انجام خواهد شد، گفت: در حال بررسی برای ثبت نام مجدد نامزدها هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون  رأی کمیته اخلاق درباره محرومیت رئیس سازمان لیگ در فینال جام حذفی لیگ برتر در خوزستان گفت: این مساله در حوزه اختیارات فدراسیون فوتبال است و قضاوتی ندارم. تلاش می‌کنیم تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم و مسابقات در ورزشگاه‌هایی برگزار شود که استاندارد باشد. همه زوایای جام حذفی برسی و گزارشی به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

معاون وزیر ورزش درباره شرایط برگزاری رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال گفت: جلسات مختلفی هر هفته با استان‌های میزبان و مسئولان سازمان لیگ و نیروی انتظامی داریم و اکنون در ورزشگاه آزادی زیرساخت‌ها فراهم و نقش جهان نیز در حال آماده‌سازی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز