مسابقات قهرمانی جهان؛

ایران ۳ – تونس صفر؛ خط و نشان برای دیگر رقیبان

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۳:۴۹:۲۰
کد خبر: ۸۷۲۷۲۲
ایران ۳ – تونس صفر؛ خط و نشان برای دیگر رقیبان
تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین دیدار از رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه قاطع ۳ بر صفر تونس را شکست داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رقابت های والیبال جوانان جهان از امروز(پنجشنبه) در بحرین آغاز شد و جوانان والیبالیست ایران در نخستین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف تیم تونس رفتند. قضاوت این دیدار هم بر عهده دنیل گونزالس از مکزیک به عنوان داور اول و خوزه لوییس باریوس از آرژانتین به عنوان داور دوم بود.  تیم ایران در این بازی با لباس سرمه ای به میدان رفت و تونسی ها نیز لباس قرمز بر تن داشتند.

عطایی در این بازی تیمش را با ترکیب امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهران فیض امام دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، امیرمحمد فلاحت خواه و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به میدان فرستاد.

ست اول:

اولین امتیاز این بازی را پوریا یلی برای تیم ایران کسب کرد. بر خلاف آن چیزی که تصور می شد تیم تونس در دفاع روی تور کار رابرای تیم ایران سخت کرده بود و همین مسئله باعث شد این تیم با نتیجه 5 بر 3 از تیم ایران پیش بیفتد اما در ادامه والیبالیست های جوان ایران با نتیجه 7 بر 6 از تیم حریف پیش افتادند. دفاع های روی تور فیض امام دوست و توخته و همین طور اسپک های قدرتی اسفندیار کار را برای تیم تونس سخت کرد و این تیم ایران بود که زودتر به امتیاز 8 رسید این در حالیست که تیم تونس 6 امتیاز داشت.

سرویس زیبای اسفندیار یازدهمین امتیاز را برای تیم ایران به ارمغان آورد و در ادامه هم مرتضی شریفی توانست امتیاز دوازدهم را کسب کند تا تیم ایران با نتیجه 12 بر 7 از تیم تونس پیش بیفتد. همین فاصله 5 امتیازی باعث شد سرمربی تونس تقاضای وقت استراحت کند. اما این وقت استراحت هم فایده ای برای تیم تونس نداشت و  در وقت استراحت فنی دوم نتیجه بازی 16 بر 9 به سود تیم ایران بود.

کسب 5 امتیاز پیاپی توسط بازیکنان جوان ایران باعث شد تیم ایران 21 امتیازی شود این در حالیست که تیم تونس در امتیاز 10 مانده بود و سرمربی تونس یک بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. فلاحت خواه با جای خالی که انداخت بیست و سومین امتیاز تیم ایران را کسب کرد. در نهایت شاگردان عطایی در ست اول با نتیجه مقتدرانه 25 بر 13 به پیروزی رسیدند.

ست دوم:

اولین امتیاز ست دوم را هم تیم ایران کسب کرد. در یک رفت و برگشت مرتضی شریفی توانست اولین امتیاز ست دوم را به نام خود ثبت کند. در ادامه بازیکنان تیم ایران فاصله 5  امتیازی با تیم تونس ایجاد کردند و با نتیجه 8 بر 3 از تیم تونس پیش افتادند تا با خیالی آسوده در وقت استراحت فنی اول نزد مربیان خود بروند. چهارمین امتیاز را تیم تونس کسب کرد اما سرویس ضعیف بازیکن این تیم باعث شد تیم ایران به امتیاز 9 برسد. کسب 2 امتیاز پیاپی توسط بازیکنان تونس کمی کار را برای تیم ایران سخت کرد اما یلی با اسپکی زیبا دهمین امتیاز را برای تیم ایران به دست آورد. با توجه به برد قاطعانه در ست اول به نظر می رسید تیم ایران تا حدودی حریف خود را دست کم گرفته بودند  و به همین خاطر تیم تونس تنها یک امتیاز احتیاج داشت تا در امتیاز 12 با تیم ایران برابر شود. دریافت زیبای حضرت پور ودر ادامه ضربه زیبای توخته امتیاز تیم ایران را به 15 رساند در حالی که تیم تونس هنوز در امتیاز 11 مانده بود. هفدهمین امتیاز تیم ایران روی سرویس زیبای اسفندیار به دست آمد. ایران با نتیجه 17 بر 13 از تیم تونس پیش افتاد. با این حال بازیکنان ایران به روند امتیازگیری خود ادامه دادند و به امتیاز 19 رسیدند تا سرمربی تونس تقاضای وقت استراحت کند.

بیست و دومین امتیاز هم توسط اسفندیار به دست آمد اما سرویس ضعیف شریفی امتیاز تیم تونس را به 18 رساند. بیست و پنجمین امتیاز تیم ایران با سرویس خطای بازیکن تونس نصیب تیم ایران شد تا شاگردان عطایی دومین ست را نیز با پیروزی پشت سر بگذارند.

ست سوم:

در این ست بردیا سعادت از ابتدا برای تیم ایران به میدان رفت. هر دو تیم تا امتیاز 4 پایاپای پیش رفتند. هفتمین امتیاز تیم ایران با سرویس زیبای شریفی به دست آمد. تیم ایران تا اولین وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 6 از تیم تونس پیش افتاد. نهمین امتیاز هم با سرویس زیبای توخته کسب شد اما توخته دست بردار نبود و امتیاز دهم با سرویس تماشایی این بازیکن کسب شد. با این امتیاز نتیجه بازی 10 بر 6 به سود تیم ایران شد. زمانی که تیم ایران به امتیاز 13 رسید سرمربی تونس تقاضای وقت استراحت کرد چرا که تیمش 7 امتیازی بود و 6 امتیاز از تیم ایران عقب مانده بود. کسب دو امتیاز پیاپی توسط تیم تونس امتیازات این تیم را به 9 رساند.

تیم ایران با کسب شانردهمین امتیاز فاصله 6 امتیازی خود را تیم تونس حفظ کرد. از امتیاز شانزدهم بود که عطایی به شریفی و فیض امام دوست استراحت داد. حضور بازیکنان نیمکت نشین ایران در زمین هم تغییری در فاصله امتیازی دو تیم ایجاد نکرد و تیم ایران با نتیجه 20 بر 14 از تیم تونس همچنان جلو بود.بیست و سومین امتیاز تیم ایران توسط فیض امام دوست کسب شد تا پیروزی ایران در بازی اول تا حدود زیادی مسجل شود. این ست را نیز شاگردان عطایی با نتیجه 25 بر 17 به سود خود به پایان رساندند تا در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود خود به پایان برسانند.

جوانان والیبالیست ایران در دومین بازی خود فردا(جمعه) به مصاف تیم روسیه خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز