میثم واحدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هدف ما برگزاری مسابقات لیگ پرشین است/ بیش از ۸۰ تیم ورزشی داریم

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۳:۳۰:۲۰
کد خبر: ۸۸۸۱۴۸
هدف ما برگزاری مسابقات لیگ پرشین است/ بیش از ۸۰ تیم ورزشی داریم
مسئول لیگ‌ پرشین جمعیت امام علی(ع) گفت: هدف ما برگزاری مسابقات لیگ پرشین و ایجاد فضای ورزشی در محلات حاشیه‌نشین است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ میثم واحدی، مسئول لیگ‌ پرشین جمعیت امام علی (ع)، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری لیگ پرشین بیان کرد: بخش اعظم هدف ما برگزاری مسابقات لیگ پرشین و ایجاد فضای ورزشی در محلات حاشیه‌نشین است. در حال حاضر بیش از 80 تیم ورزشی داریم که در بخش لیگ فوتبال پرشین فعالیت می‌کنند و نزدیک به هزار کودک تحت پوشش بخش فوتبالی هستند. بخش دختران و ورزش‌های دیگر برای دختران و رشته‌های دیگر تحت عنوان باشگاه پرشین فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند. تیم‌های رشته دوومیدانی هم برای دختران و هم برای پسران در گروه‌های سنی پایه تشکیل شده و در مراکز مختلفی که تحت عنوان خانه‌های ایرانی در محلات حاشیه مشغول به کار هستند به صورت مستمر فعالیت دارند.

وی افزود: از سال 85 کار تیم‌های ورزشی‌ در محلات حاشیه آغاز شد و الان غیر از فوتبال رشته‌های دوومیدانی، شنا و رشته‌های رزمی مانند تکواندو و کاراته برای دختران و پسران داریم.

واحدی اظهار داشت: هیچ ابزاری به قدرت ورزش نمی‌تواند از آسیب‌های اجتماعی کودکان پیشگیری کند. در محلات شهرهای اهواز، کرمان، مشهد و خیلی از شهرهای دیگر، بیش از 30 مرکز ورزشی در سراسر کشور داریم. تشکیل تیم‌های ورزشی و رقابت‌هایی که ایجاد می‌شود به تبع به این کودکان کمک می‌کند.

مسئول لیگ‌ پرشین جمعیت امام علی(ع) عنوان کرد: ما در ادامه با تشکیل تیم‌های منتخب ورزشی از بین بچه‌هایی که وارد تیم‌های ورزشی می‌شوند، تیم‌های منتخبی را تشکیل می‌دهیم از نخبگان و بهترین استعدادهایی که در لیگ‌های ورزشی مثل لیگ پرشین فعال هستند. این بچه‌ها ورود پیدا می‌کنند، شناسایی می‌شوند و خروجی‌ آن می‌شود شرکت کردن تیم‌های ورزشی منتخب در مسابقات رسمی. از قومیت‌های مختلف حضور دارند و بچه‌هایی که در تیم‌های ورزشی می‌پذیریم انها تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی در پایان گفت: مربیان فوتبالی، ورزشی و ورزشکاران خیلی به فضاها روی خوش نشان نمی‌دهند و همکاری خیلی خوبی ندارند. هدف ما از برگزاری مسابقات به نوعی اعتراض عملی به ساختارهایی است که باعث کم توجهی به فضاهای آسیب‌دیده می‌شود. سعی می‌کنیم از طریق فضای ورزشی نشان بدهیم بهترین استعدادها در محلات حاشیه‌نشین هستند و به آنها اهمیت می دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز