شهرزاد الهیاری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انتخاب داوران براساس سیاست‌های فدراسیون جهانی است/ تجربه قضاوت در بازی‌های المپیکی را ندارم

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۷:۴۱:۰۵
کد خبر: ۸۹۷۶۸۴
انتخاب داوران براساس سیاست‌های فدراسیون جهانی است/ تجربه قضاوت در بازی‌های المپیکی را ندارم
داور بین المللی تیروکمان کشورمان گفت: داورها بر اساس رزومه کاری که دارند، انتخاب می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شهرزاد الهیاری، داور بین‌المللی تیروکمان کشورمان که به عنوان یکی از داوران قضاوت کننده به پارالمپیک 2020 توکیو دعوت شده در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: داورها بر اساس رزومه کاری که دارند، انتخاب می‌شوند. هر کدام از داوران در مسابقاتی که طی 4 سال شرکت می‌کنند، سرداور آن رقابت‌ یک بازخوردی از هر نفر دارد که در قالب گزارش به کمیته داوران فدراسیون جهانی ارائه می‌دهد. پس از آن هم انتخاب داوران از نظر تعداد خانم‌ها و آقایان با توجه به سیاست‌های خود فدراسیون جهانی است.

وی افزود: مخصوصا بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو ژاپن که این کشور در قاره آسیا است و این شانس برای ما که در قاره آسیا هستیم بیشتر بوده و درصد انتخاب ما را بالاتر می‌برد. به غیر از بحث رزومه کاری، سیاست‌های کلی فدراسیون جهانی نیز دخیل است.

الهیاری عنوان کرد: من تا به حال تجربه قضاوت در بازی‌های المپیک را نداشتم. یک بار برای قضاوت در المپیک جوانان گوانجو انتخاب شدم که متأسفانه به دلایلی نتوانستم حضور پیدا کنم. اسم المپیک و پارالمپیک، قضاوت را سخت‌تر می‌کند، به دلیل این که عنوان نماینده‌های داوران یک کشور هستیم و مسلما  آن‌جا نباید هیچ خطا و اشتباهی رخ دهد. المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود و قضاوت در آن واقعا سخت خواهد بود.

داور بین‌المللی اظهار داشت: حضور نماینده یک کشور در چنین رویداد بزرگی باعث می‌شود، داوران خوبی که داریم مانند، غزاله رسولی، داوود نعمتیان که دو دوره المپیک بوده است، حسین نصیرنژاد که الان سرداور مسابقات  فیلیپین است و تمام بچه‌های قاره‌ای، این شانس را داشته باشند که با کار بهتر و داشتن رزومه خوب در آینده بتوانند در همچین جایگاهی قرار بگیرند. این موضوع برای هیچ کدام از داروهای ما دور از دسترس نیست.

وی گفت: ابتدا به عنوان یک زن و پس از آن به عنوان یک داور در این رویداد حضور خواهم داشت و این مسئله در نگاه‌ها خیلی تأثیر می‌گذارد. امیدوارم تأثیر مثبتی داشته باشد و در یک سال آینده بتوانم آنقدر از نظر  علمی پیشرفت کنم که هم به عنوان یک داور و هم به عنوان یک ایرانی بهترین کار را ارائه دهم. یک مسابقه دیگر تا المپیک دارم که تقریبا در اواخر مهر برگزار می‌شود، مسابقات قهرمانی معلولین آسیایی است. تا آن زمان باید اطلاعات خودم را به روز کنم و تمام قوانین و مسائل را دوباره بخوانم تا برای المپیک آمادگی کامل داشته باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز