مسعود خلیلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کاهش روند واردات به تولید داخلی اسب کمک می‌کند/ گرفتن ویزا یک مشکل بزرگ برای فدراسیون‌ها شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۱:۰۱:۵۶
کد خبر: ۸۹۸۳۳۴
کاهش روند واردات به تولید داخلی اسب کمک می‌کند/ گرفتن ویزا یک مشکل بزرگ برای فدراسیون‌ها شده است
رییس فدراسیون سوارکاری گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی و ارزی کشور واردات اسب یک مقداری نقصان پیدا کرده اما کاهش روند واردات می‌تواند به تولید داخل به شدت کمک کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت کسب سهمیه المپیک سوارکاران بیان کرد: چند سوارکار در رشته پرش و یک وزشکار در رشته درساژ دائما در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کنند. سوارکار ما در رشته درساژ خیلی پرتلاش بوده و در مسابقات مختلف خوب عمل کرده است، امیدواریم بتوانند سهمیه کسب کند. آریانا روان‌بخش در مسابقات بین‌المللی حضور داشته و تا به امروز آن‌ها را خوب پشت سر گذاشته است، امیدواریم در چند ماه آینده مسابقات را ادامه دهد. در حال حاضر روانبخش ایران است اما برای مسابقات دائما در رفت و آمد است. اسب‌ها نیز در اروپا مستقر شدند برای این که هزینه رفت و آمد، بیمه، گمرک و ... را نداشته باشند، اما چون اقامت خود سوارکاران هزینه‌بر خواهد بود، به کشور برمی‌گردند. گرفتن ویزا مشکل بزرگ برای فدراسیون‌ها شده و بعضی از سفارتخانه‌ها سخت‌گیری‌های خاص خودشان را دارند.

وی اظهار داشت: این هفته مسابقات قهرمانی کشور را در رده نونهالان، نوجوانان و جوانان به میزبانی استان همدان را داریم که برای اولین بار این رقابت‌ها در استانی به جز تهران برگزار می‌شود. یک دوره تور بزرگ هم برای بچه‌های حرفه‌ای بزرگسال‌مان هم‌زمان در همدان تدارکات دیده شده است، به دلیل این که داورها از کشور آلمان می‌آیند، هزینه‌ها و اقدامات صورت گرفته است، صلاح بر این بود که یک مسابقه تدارکاتی داشته باشیم. خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در استان‌ها آماده شده است. مسابقات قهرمانی کشور اواخر مهر در تهران داریم که امیدوارم طبق روال هر سال با کیفیت مناسب برگزار شود.

خلیلی افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی و ارزی کشور واردات اسب یک مقداری نقصان پیدا کرده است. در سال 98 حدود 50 تا 60 اسب وارد کشور شده که اکثر آن‌ها قبلا خریداری شده بود و توسط مالکین نگهداری می‌شده است اما چون هزینه‌های نگهداری در خارج از کشور بالا رفته، باعث شد آن‌ها تمایل پیدا کنند و اسب‌هایشان را به داخل کشور بیاورند. بهتر است اسبی که وارد می‌شود از کیفیت لازم برخوردار باشد، کمیته واردات در این مورد کارشناسی دقیق می‌کند و خیلی از اسب‌ها را تا به حال رد کرده است. باتوجه به شرایط اقتصادی کشور در سال جاری به صلاح نیست اجازه دهیم اسبی وارد شود که در کشور مشابه آن در حال تولید است. سخت‌گیرانه‌تر این موضوع را ادامه می‌دهیم تا در بلند مدت کمک کند. در تلاش هستیم به جای این که خود اسب یا اسپرم منجمد وارد شود، در این جا تولیدات اتفاق بیفتد. کاهش روند واردات می‌تواند به تولید داخل به شدت کمک کند و چیزی وارد شود که تولیدات خوب داشته باشد تا بتوانیم از واردات بی‌نیاز شویم.

رییس فددراسیون سوارکاری عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما وضعیت مالی و اقتصادی است، به اندازه‌ای که باید از طرف دولت یا اسپانسرها کمک مالی شود، حمل و نقل اسب‌ها به خارج برای مسابقات مختلف هزینه‌ی زیادی دارد، بخشی از آن را به مالکین واگذار می‌کنیم اما برای آن‌ها هم سنگین است. این موضوع باعث شده میزبانی مسابقات داخلی را پررنگ کنیم، به جای این که بچه‌ها را اعزام کنیم، سعی داریم میزبانی مسابقات بین المللی را داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم ورزشکاران ما در سال جاری بتوانند کسب سهمیه کنند و موفق باشند. تلاش مضاعفی در فدراسیون‌ها در حال اتفاق افتادن است که باتوجه به محدودیت‌های اقتصادی و با هر ظرفیتی که وجود دارد بتوانند سهمیه‌ها را کسب کنند. امیدوارم این محدودیت‌ها تاثیری روی کسب سهمیه‌ها نداشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز