رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲؛

یوزهای ایران به دنبال شکار جنگجویان دیلمون/ ویلموتس و شاگردانش در منامه محک جدی می‌خورند

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۵:۲۴:۵۹
کد خبر: ۹۱۱۷۸۵
یوزهای ایران به دنبال شکار جنگجویان دیلمون/ ویلموتس و شاگردانش در منامه محک جدی می‌خورند
تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر امشب به مصاف بحرین می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران تصمیم دارد برای سومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کند، آن‌هم بدون کمترین استرس و به راحتی دفعات گذشته، البته این‌بار با بازی تهاجمی و با یک سرمربی جدید. حالا بعد از انجام دو بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که با کسب پیروزی 2 بر صفر مقابل هنگ کنگ و 14 بر صفر برابر کامبوج، همراه بود در سومین بازی ایران باید به مصاف حریفی برود که زمانی از گربه سیاه‌های فوتبال ایران محسوب می‌شد و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از تقابل با بحرین در ذهن همگان ثبت شده است.

تداوم صدرنشینی در گرو عبور از جدی‌ترین محک سرمربی بلژیکی

شاگردان مارک ویلموتس که با کسب 6 امتیاز صدرنشین گروه C هستند، امشب در ورزشگاه ملی منامه مقابل بحرین قرار می‌گیرند. با توجه به روند خوب تیم در ماه‌های اخیر و افت نسبی فوتبال حریف نسبت به دهه 80 شمسی انتظار می‌رود تیم ملی ایران با ارائه فوتبالی تهاجمی از سد شاگردان هلیو سوسا پرتغالی بگذرند و صدرنشینی خود را تداوم ببخشند و مهمترین هدف آنها برد مقابل این تیم است.

در سوی مقابل بحرین برای نگه داشتن شانس صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به کسب سه امتیاز این بازی خانگی نیاز مبرمی دارد و با حمایت هوادارانش قافیه را به همین راحتی به ایران نمی‌بازد. بسیاری از کارشناسان این دیدار را از همین‌رو محک جدی ویلموتس و شاگردانش می‌نامند. جنگجویان دیلمون (لقب تیم ملی بحرین) در این مرحله ابتدا مقابل عراق به تساوی یک-یک رضایت دادند و سپس کامبوج را در خانه حریف با تنها یک گل مغلوب کردند. به هرحال بسیاری از کارشناسان معتقدند یوزهای ایران امروز با غرش بتوانند حریف خود را مقتدرانه شکست دهند.

تاریخچه بازی‌های ایران با قهرمان غرب آسیا

بحرین به تازگی قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را به دست آورده اما 9 سال از آخرین پیروزی‌اش برابر ایران می‌گذرد. در مجموع 17 بازی‌ای که این 2 تیم با هم انجام داده‌اند سهم ایران 8 برد و بحرین 4 پیروزی بوده است. 5 بازی هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است. تیم ملی ایران و تیم ملی بحرین تاکنون 17 بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این17 بازی، 8 پیروزی برای ایران، 4 پیروزی برای بحرین و 5 تساوی بوده است. در این بازی‌ها جمعا 44 گل به ثمر رسیده که سهم ایران 32 گل و سهم بحرین 12 گل می‌باشد. از مهمترین بازی‌هایی که بین این دو تیم برگزار شده می‌توان به بازی رده‌بندی جام ملت های آسیا در سال 2004 اشاره کرد که با برتری 4 بر 2 ایران به پایان رسید.

بی‌شک بهترین پیروزی بحرین مقابل ایران که یکی از تلخ‌ترین خاطرات را برای اهالی فوتبال کشورمان رقم زده به برتری سه بر یک این تیم در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2002 کره جنوبی- ژاپن باز می‌گردد. همچنین بحرینی‌ها 9 مهر 1388 در دیداری تدارکاتی با نتیجه 4 بر 2 تیم ملی ایران را مغلوب کردند. برد 6 بر صفر در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل هم بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی برابر بحرین است. از دیگر پیروزی‌های خاطره‌ساز تیم هم می‌توان به برتری یک بر صفر در دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2006 که سبب صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی شد و برد 4 بر 2 در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های 2004 چین اشاره کرد.

آخرین بازی دو تیم

آخرین باری که ملی‌پوشان فوتبال کشورمان مقابل این حریف عربی به میدان رفتند به اولین بازی تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 استرالیا باز می‌گردد. در آن دیدار که با قضاوت بنیامین ویلیامز استرالیایی در ورزشگاه رکتانگولار ملبورن برگزار شد تیم ملی ایران توانست با گل‌های احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی 2 بر صفر شاگردان مرجان عید را شکست دهد.

جایگاه متفاوت دو تیم در رنکینگ فیفا

بحرین در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه 105 جهان و 19 آسیا قرار گرفت و با ایران که صدرنشین رنکینگ آسیایی و تیم بیست و سوم جهان است، 82 رده فاصله دارد. تیم ملی ایران در بازی با بحرین اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و غیبت سیدمجید حسینی هم در این بازی قطعی است. در سوی مقابل هلیو سوسا هم نمی‌تواند از بهترین گلزن تاریخ فوتبال بحرین یعنی اسماعیل عبداللطیف به دلیل مصدومیت مقابل ایران استفاده کند. در ترکیب ایران با احتساب مجید حسینی 9 لژیونر حضور دارند اما تیم بحرین اکنون تنها عبدالله یوسف هلال، مهاجم تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک را به عنوان لژیونر اروپایی در اختیار دارد و سیدضیا سعید هم دیگر لژیونر این تیم است که در النصر کویت بازی می‌کند.

قضاوت بازی برعهده والنتین کوالنکو است و 2 هموطن ازبکستانی‌اش یعنی آندری سانپکو و تیمور جانیولین هم او را کمک می‌کنند. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان به عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده، ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین تایپه است.

ترکیب احتمالی دو تیم

بحرین در چند بازی اخیر با این ترکیب رویاروی حریفان خود قرار گرفته است: سیدجعفر، عبدالله الهزاع، احمد بوغمار، محمد عادل، ولید الحیام، علی مدن، مهدی الحمیدان، محمد عبدالوهاب، محمد الحردان عبدالوهاب المالود و عبدالله یوسف هلال.

ترکیب احتمالی ویلموتس به این شرح است: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، وحید امیری و مهدی طارمی.

روی کاغذ ایران برنده بازی است

یوزهای ایران به دنبال شکار جنگجویان دیلمون در خانه حریف هستند و تیم ایران توان شکست حریف را روی کاغذ دارند ولی برخی بر این باورند که باید مقابل این تیم با توجه به ذهنیت‌های قبلی مراقب جنگ روانی این حریف عربی باشیم. حریفی که از ساعت 20 مقابل ایران به آب و آتش خواهد زد تا حداقل یک امتیاز را بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز