یوناتن بت کلیا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حق پخش صدقه نیست/ صداوسیما همکاری کند ما هم به آنها کمک می‌کنیم/ عدم اجرای قانون توسط هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۰۵:۳۳:۲۴
کد خبر: ۹۲۴۴۷۶
حق پخش صدقه نیست/ صداوسیما همکاری کند ما هم به آنها کمک می‌کنیم/ عدم اجرای قانون توسط هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست
عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش گفت: حق پخش تلویزیونی مبلغی است که متعلق به ورزش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی، پیرامون موضوع حق پخش و عدم تمکین صداوسیما نسبت به اجرای این قانون به خبرنگار برنا گفت: یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید؛ خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. در حال حاضر به هر کشوری نگاه کنیم می‌بینیم که این موضوع در آن کشور حل شده است و کاملا مشخص است فدراسیون‌ها و باشگاه ها چه درآمدهایی دارند و بر اساس آنها باید چگونه وظایف خود را پیش ببرند. البته بنده معتقد نیستم که باید از آنها الگوبرداری کنیم ولی برای شان و منزلت کشور بزرگ، با تمدن و فرهنگی غنی خوب نیست هر روز یک مربی به دلیل پرداخت نشدن حقوقش تهدید کند و حرف بزند. خوشبختانه در این رابطه قانونی صریح و شفاف تصویب شده است.

دبیر فراکسیون ورزش با اشاره به تصویب قانون حق پخش تلویزیونی تصریح کرد: صداوسیما نباید فکر کند درباره حق پخش خدای نکرده، می خواهند به  ورزش صدقه بدهند. حق پخش تلویزیونی مبلغی است که متعلق به ورزش است و همه بازیکنان باشگاه ها و تیم های ملی که افتخارآفرینی می کنند و باعث شادی مردم می شوند و صداوسیما در این میان نقش آفرینی می کند، برای پیشرفت بیشتر باید از تمام حقوق از جمله این حق قانونی برخوردار شود. متاسفانه وقتی درآمدی که در تمام دنیا وجود دارد به باشگاه‌های ما پرداخت نمی شود، نتیجه همین است یک روز این مربی تهدید می کند و روز دیگر یک مربی دیگر آن هم برای گرفتن حق خودشان و این در شأن و منزلت ورزش ایران و نام ایران نیست.

عضو کمیسیون عمران در ادامه اظهار داشت: غیر از برخی باشگاه ها که به کارخانجات متعلق هستند، بقیه مشکل مالی دارند و این موضوع می‌تواند حضور بخش خصوصی را پررنگ تر کند. ضمن اینکه وقتی یک قانون تصویب می شود، شورای نگهبان آن را تایید می کند و پس از امضای رئیس مجلس و ارجاع رئیس جمهور به سازمان مربوطه، این قانون باید اجرا شود. هرکسی در هر مسئولیتی برخلاف این عمل کند کم کاری کرده و پذیرفتنی نیست.

بت کلیا در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت صداوسیما در فرهنگ سازی و همچنین اهمیت ورزش در نشاط و شادابی خاطرنشان کرد: این دو نهاد فرهنگی که در پرکردن اوقات فراغت اقشار مختلف و به ویژه جوانان نقش دارند باید خیلی زودتر از بحث لایحه و بودجه قانون را اجرا می کردند. سازمان صداوسیما مدتی پیش بود که از مجلس برای گرفتن بودجه اش کمک خواست، نمایندگان مردم هم در خانه ملت برای کمک به صداوسیما نامه نوشتند و از رئیس‌جمهور خواستند این مشکل زودتر رفع شود. شکی نیست ما به فکر پیشرفت ابعاد مختلف کاری این سازمان هستیم و بنده قول شرف می‌دهم اگر صداوسیما در این زمینه همکاری کند ما هم به آنها کمک می کنیم. اهمیت این سازمان مهم برای ما پوشیده نیست و پیشرفت کیفی و کمی این نهاد عظیم فرهنگی هم اهمیت دارد ولی مهمتر از هر چیزی اجرای قانون است.

نظر شما