جواد سلیمی:

داوران هم مثل ورزشکاران، برای رسیدن به توکیو رقابت داشتند

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۲:۳۵:۲۰
کد خبر: ۹۲۶۲۷۴
داوران هم مثل ورزشکاران، برای رسیدن به توکیو رقابت داشتند
تنها داوران کاراته ایران در المپیک 2020 توکیو گفت: عملکرد داوران در دو سال اخیر مبنای گزینش فدراسیون جهانی برای قضاوت آنها در توکیو بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت فدراسیون، جواد سلیمی، رییس کمیته داوران کاراته اظهار داشت: مبنای انتخاب 14 داور کاراته برای قضاوت در المپیک 2020 عملکرد آنها در دو سال اخیر است. بر همین اساس از قاره اروپا 6 داور، آسیا 4 داور، آمریکا 2 داور، آفریقا یک داور و اقیانوسیه یک داور برای قضاوت در المپیک توکیو انتخاب شدند.

وی افزود: همان گونه که ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک با یکدیگر رقابت دارند، داوران نیز از دو سال قبل رقابت نزدیکی برای حضور در المپیک داشتند و عملکرد آنها در دو سال گذشته متر و ملاک فدراسیون جهانی برای گزینش بوده است.

سلیمی درخصوص شرایط برگزاری رقابت های کاراته در المپیک عنوان داشت: تمام مسابقات کاراته در المپیک طی سه روز بر روی یک تاتامی برگزار می شود. شیوه چینش داوران نیز بدین شکل است که دو داور مسئول ویدئو چک خواهند بود، 6 داور در پنل حضور دارند، 2 داور دیگر ناظر امتیاز و زمان خواهند بود و یک داور نیز به عنوان رئیس انتخاب می شود که این مسئولیت با اسکالانته رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی است. در ضمن داوران از 11 تا 19 مرداد ماه در توکیو حضور خواهند داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: کار ما برای المپیک تازه شروع شده است. طبق اعلام فدراسیون جهانی تا المپیک 6 مرحله کارگاه های آموزشی برگزار می شود که تمام داوران المپیکی موظف به حضور در آنها هستند. امیدوارم به عنوان نخستین داور تاریخ کاراته ایران که در المپیک قضاوت می کند، نماینده خوب و شایسته ای برای ورزش کشورمان باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز