گزارش برنا از روند صعودی آبی‌پوشان در نیم فصل اول لیگ نوزدهم؛

بهار استقلال در خزان پاییز/ امید هواداران به معمار لاجوردی/ آبی‌ها با چکمه ایتالیایی سودای قهرمانی دارند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۵:۲۹:۱۷
کد خبر: ۹۳۱۷۱۹
بهار استقلال در خزان پاییز/ امید هواداران به معمار لاجوردی/ آبی‌ها با چکمه ایتالیایی سودای قهرمانی دارند
آبی‌پوشان پایتخت، علاوه بر انجام یک بازی هجومی و تماشاگرپسند، نتیجه نیز می‌گیرند و تیم استراماچونی از روش‌های مختلف گلزنی استفاده می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال زیبا بازی می‌کند و نتیجه نیز می‌گیرد. تیمی که در اول فصل هواداران را ناامید کرده بود حالا با هدایت مرد ایتالیایی به یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیر ایران تبدیل شده است. تیم با بازی‌هایی که ابتدای فصل از خود به نمایش می‌گذاشت، باعث شده بود، بسیاری از پیشکسوتان به تیم حمله کنند و استراماچونی را مقصر نتایج ضعیف بدانند. اما در هفته‌های اخیر آبی‌پوشان پایتخت، علاوه بر انجام یک بازی هجومی و تماشاگرپسند، نتیجه نیز می‌گیرند و تیم استراماچونی از روش‌های مختلف گلزنی استفاده می‌کند. زوج‌سازی‌های بسیار خوبی در این تیم شکل گرفته، بازیکنان متحد و همدل هستند و استقلال یک بار دیگر هوادارانش را امیدوار به قهرمانی کرده است.

در ادامه به سراغ چند پیشکسوت این تیم رفتیم تا نظرات آنها را درباره روند روبه رشد استقلال شاهد باشیم.

*99 درصد موفقیت استقلال متعلق به استراماچونی است

ستار همدانی پیشکسوت ملی‌پوش باشگاه استقلال نقش استراماچونی را بی‌بدیل می‌داند و معتقد است 99 درصد موفقیت استقلال متعلق به مرد ایتالیایی است. وی در ادامه می‌گوید: استقلال به یک وحدت تاکتیکی بسیار خوبی دست پیدا کرده است، واضح است که تیم برای تک‌تک دقایق بازی برنامه دارد و مهمتر از همه فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند ارائه می‌دهد.

مربی سابق استقلال در ادامه صحبت‌هایش به خبرنگار برنا گفت: مشخص است ابتدای فصل و با آن تغییرات زیاد تیم مشکلات فنی زیادی داشته باشد، از طرفی مشکلات دیگری از جمله بحث مالی نیز وجود داشت. استراماچونی یک روانشناس خوب نیز است. امیدوارم مسئولان باشگاه مسیر را برای او هموارتر کنند. چرا که افراد بزرگ، اهداف بزرگ دارند و شما می‌بینید او مقابل همه سختی‌ها ایستاد و هنوز هم اهدافش نرسیده و من معتقدم اگر تیم تقویت بشود استقلال حرف‌های زیادی برای گفتن در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

*استقلال روند روبه رشدی دارد

محمد نوازی مربی و پیشکسوت استقلال نیز نظر شبیه به همدانی دارد، اما معتقد است صحبت از قهرمانی زود است. استقلال پیشرفت‌های بسیاری خوبی دارد و تفکرات استراماچونی توانسته بازیکنان را جذب کند. به نظر می‌رسد روند تیم روبه رشد است و اصل موضوع از اینجا شروع می‌شود که بتوانیم این روند روبه رشد را حفظ کنیم. استراماچونی مربی موفقی نشان داده و می‌تواند در ادامه هم این شرایط را حفظ کند، البته بخش مهمی از این موضوع و ادامه روند استقلال به بخش‌های دیگر باشگاه نیز مربوط می شود. برای بنده به عنوان یک پیشکسوت و عضو  از این خانواده خوشحالی هواداران از بازی خوب تیم مسرت‌بخش است.

*موفقیت استراماچونی را پیش‌بینی کرده بودم

فرزاد آشوبی بازیکن سابق استقلال هم در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: افرادی که می‌گویند بعید بوده استقلال چند هفته اول این‌گونه متحول شود، بازی‌های پیش فصل استقلال را ندیده‌اند. بنده همان موقع که یکی از بازی‌های دوستانه استقلال را در پیش فصل دیدم، متوجه شدم تیم برای گلزنی برنامه‌های زیادی دارد. اما وضعیت شرایط بازی‌های دوستانه با دیدارهای رسمی فرق می‌کند و تیم جوان شده استقلال برای کسب روحیه به یکی دو برد پشت هم نیاز داشت و اگر استقلال در بازی فردا مقابل شهر خودرو به پیروزی برسد می‌توان گفت این تیم شانس اول قهرمانی است و در این میان استراماچونی تاثیر کم‌نظیری در این میان داشته است.

*استراماچونی را پرسپولیسی‌ها هم قبول دارند

محمد بلبلی یکی از بازیکنانی که با این مربی کار کرده درباره او این گونه می‌گوید: همه دیگر او را شناخته‌اند. این مربی واقعا قوی است و خیلی جاها به بازیکنان ‌انگیزه می‌دهد و جایی هم که لازم باشد به آنها تلنگر می‌زند. او یکی از بهترین مربیانی است که تا به حال به ایران آمده و این را پرسپولیسی‌ها هم قبول دارند. استقلالی ساخته که کل ایران از بازی با آن می‌ترسند و به آن احترام می‌گذارند. ابتدای فصل مصاحبه کردم و گفتم استقلال قهرمان می‌شود و الان هم هنوز روی حرفم هستم. این تیم امسال قهرمان است.

*سخن آخر

استراماچونی می‌داند در کجای نقشه راه زندگی حرفه‌ای قرار دارد و نتایج استقلال یکبار دیگر نام وی را در کشور چکمه‌ای بر سر زبان‌ها انداخت. بهتر است این‌گونه بگویم که طرفداران میلیونی استقلال سکوی پرتاب جدیدی برای این مرد ایتالیایی شده‌اند و بلعکس استقلال نیز می‌تواند با اتکا به توانایی‌های خود نتایجی درخور نام این باشگاه را بعد از چند سال تکرار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز