مبلغ ۳ میلیون دلار برای ویلموتس درست نیست؛

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد/ برانکو اگر بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوعش با پرسپولیس حل شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۲:۵۸:۴۲
کد خبر: ۹۳۲۷۳۳
تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد/ برانکو اگر  بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوعش با پرسپولیس حل شود
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی تاج درمورد انتخاب و قرارداد ویلموتس اظهار داشت: بعد از جام ‌جهانی و جام ملت‌های آسیا خیلی‌ها گفتند که یک مربی جوانِ خارجی باید جایگزین کی‌روش شود. ما با گزینه‌های مختلفی مذاکرده کردیم؛ با لوپتگی صحبت کردم که اعلام کرد به دلیل سرطان پدرش نمی‌تواند به ایران بیاید. با رنارد هم صحبت کردم، اما وی برج 6 می‌توانست به ایران بیاید، اما ما می‌خواستیم که برج 3 بیاید. در ادامه با ویلموتس صحبت کردیم  که مربی جوانی است و 50 سال سن دارد.

وی ادامه داد: او مربی نوزدهم جهان است و تیم بلژیک را از رده 83 به رده اول جهان رساند. 4 دوره در جام‌جهانی حضور پیدا کرد و فکر می‌کنم انتخاب درستی بود، چون همه از انتخاب وی استقبال کردند. قرارداد بسیار خوبی هم با وی بسته شد، اما متاسفانه برخی‌ها اطلاعات ندارند و می‌گویند چرا قرارداد اینگونه بسته شده است؟ شفاف‌سازی با افشاگری متفاوت است. 

وی با اشاره به بنده‌های قرارداد ویلموس، گفت: 16 بند در بند قرارداد ولیموتس قرار دادیم تا با مشکلات قبلی روبرو نشویم. درموردمرخصی‌ها، نظارت بر اردوها، نظارت بر تمرینات، دیدن باشگاه‌ها، عدمانجام مصاحبه‌های غیرضرور و... از جمله این بنده‌ها است. مبلغ 3 میلیون دلار برای ویلموتس درست نیست. در بندی از قرارداد وی آمده است که عدد به صورت شفاف عنوان نشود.

تاج افزود: در بند 5 این قرارداد آمده است که هر زمانی، هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند باید 3 ماه غرامت بدهند. قرارداد ویلموتس زیر 2 میلیون دلار است. دروغ گفتن و بد گفتن آن هم در صداوسیما کار خوبی نیست. در برنامه‌های مختلف از صبح، ظهر و شب می‌دیدم که در مورد این موضوع صحبت می‌شود. این موضوعات موجب تشویش افکار عمومی می‌شود. قرارداد ویلموتس با دستیارانش هم نزدیک به 3 میلیون دلار نیست. ضمن اینکه خساراتی هم نباید به وی داده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای عقد قرارداد با ویلموتس با کارشناسان مختلف مشورت کردیم تا مشکلات قبلی ایجاد نشود. در دوره گذشته طرفین یکدیگر را تحمل می‌کردند. رقم قرارداد سرمربی تیم ملی منطقی است و اگر کسی با فوتبال آشنا باشد این موضوع را می‌پذیرد. اینکه نماینده مجلس برخی صحبت‌ها را مطرح کند چندان منطقی نیست. فوتبال را باید به دست فوتبالی‌ها بسپارند. هرکسی که مربی خارجی را بشناسد، می‌داند که رقم 500 هزار دلار عدد منطقی نیست. ما در لیگ دداخلی مربیانی داریم که اعداد قابل توجهی دریافت می‌کنند.

تاج با تاکید بر اینکه مبلغ 500 هزار دلار اصلاً منطقی نیست، خاطرنشان کرد: اگر حتی این مبلغ منطقی باشد، محلش نماینده مجلس نیست. مثل این است که من درمورد گوشت و مرغ صحبت کنم. وظیفه من پاسخگویی است و هرکسی سوالی داشته باشد به آن پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به بنده‌های قرارداد ویلموتس، گفت: 16 بند در بند قرارداد ویلموتس قرار دادیم تا با مشکلات قبلی روبرو نشویم. در مورد مرخصی‌ها، نظارت بر اردوها، نظارت بر تمرینات، دیدن باشگاه‌ها، عدم انجام مصاحبه‌های غیرضرور و... از جمله این بنده‌ها است. مبلغ 3 میلیون دلار برای ویلموتس درست نیست. در بندی از قرارداد وی آمده است که عدد به صورت شفاف عنوان نشود.

تاج که میهمان برنامه «ورزش و مردم» بود، افزود: در بند 5 این قرارداد آمده است که هر زمانی، هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند، باید 3 ماه غرامت بدهند. قرارداد ویلموتس زیر 2 میلیون دلار است. دروغ گفتن و بد گفتن آن هم در صداوسیما کار خوبی نیست. در برنامه‌های مختلف از صبح، ظهر و شب می‌دیدم که درمورد این موضوع صحبت می‌شود. این موضوعات موجب تشویش افکار عمومی می‌شود. قرارداد ویلموتس با دستیارانش هم نزدیک به 3 میلیون دلار نیست. ضمن اینکه خساراتی هم نباید به وی داده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای عقد قرارداد با ویلموتس با کارشناسان مختلف مشورت کردیم تا مشکلات قبلی ایجاد نشود. در دوره گذشته طرفین یکدیگر را تحمل می‌کردند. رقم قرارداد سرمربی تیم ملی منطقی است و اگر کسی با فوتبال آشنا باشد، این موضوع را می‌پذیرد. اینکه نماینده مجلس برخی صحبت‌ها را مطرح کند چندان منطقی نیست. فوتبال را باید به دست فوتبالی‌ها بسپارند. هرکسی که مربی خارجی را بشناسد می‌داند که رقم 500 هزار دلار عدد منطقی نیست. ما در لیگ داخلی مربیانی داریم که اعداد قابل توجهی دریافت می‌کنند.

تاج با تاکید بر اینکه مبلغ 500 هزار دلار اصلاً منطقی نیست، خاطرنشان کرد: اگر حتی این مبلغ منطقی باشد محلش نماینده مجلس نیست. مثل این است که من درمورد گوشت و مرغ صحبت کنم. وظیفه من پاسخگویی است و هرکسی سوالی داشته باشد به آن پاسخ خواهد داد.

وی عنوان کرد: ما 22 می قراردادی با سرمربی تیم ملی بستیم. بندی در آن آمده که درمورد تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اجرا می‌شود، توضیح داده‌ایم. تاکید کرده‌ایم که شاید با توجه به این شرایط مشکلاتی در روند پرداختی ایجاد شود.  ویلموتس 2 روز زمان گرفت تا قرارداد را امضا کرد. در ادامه راه بر تحریم‌های ما اضافه شد و قرارداد به فورس ماژور رسید. هر مربی می‌تواند بعد از 2 یا 3 ماه عدم دریافت پول قراردادش را فسخ کند. موضوع جلسات ما هم همین است. ویلموتس قبل از بازی ایران با عراق قراردادش را فسخ کرد. ما چندین نامه به فیفا ارسال کرده بودیم که پول ما را بدهد. در زمان کی‌روش این روند نسبتاً راحت انجام می‌شد، اما بعد از تشدید تحریم‌ها این کار برای ما سخت شد. ویلموتس فکر می‌کرد که اراده‌ای برای پرداخت در فدراسیون ایران وجود ندارد.  ما 7 روز دیرتر پول را پرداخت کردیم، اما او فسخ کرده بود. ویلموتس باید روز چهارشنبه به اردوی تیم ملی می‌آمد، اما شنبه این کار را کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ویلموتس قراردادش را فسخ کرده بود، اما مذاکراتی داشتیم و او سرانجام به ایران آمد. سرمربی تیم ملی برای ادامه کارش در ایران گارانتی می‌خواست که ما گفتیم فعلاً باید موضوع فسخ را پیگیری کنیم. جلسه خوبی با وی داشتم و هیچ چیز مخفیانه‌ای وجود ندارد. هر رسانه‌ای را که می‌دیدم و می‌خواندم و می‌شنیدم حرف از 3 میلیارد بود. ویلموتس هم در توئیت خود نوشته بود که وکلای ما به دنبال فسخ دوستانه هستند و باید ببینیم چه کسی باید 3 ماه غرامت را پرداخت کند. ما نتوانستیم ضمانتی برای پرداخت‌های بعدی به وی بدهیم.

تاج درباره رقم پرداختی به سرمربی تیم ملی اظهار داشت: عدد و رقم پرداختی، مرحله آخر 900 هزار دلار بود تا جام جهانی تا جام ملت های آسیا، این قرارداد را در اختیار مقام‌های وزارت ورزش و جوانان ارائه کردیم و در کمال با هماهنگی آنها پیش رفتیم. هر نهاد نظارتی هم از ما بخواهد، مکلف هستیم بدیهم و این طور نیست که بگویم نمی‌دهیم. شاید برای آینده با مربی قرارداد ببندیم، روی سایت فدراسیون قرارداد را بگذاریم و منتشر کنیم.

وی در مورد اینکه گویا قرار است راهی مجلس شوید و توضیحاتی را ارائه کنید، گفت: ما همین الان داریم به مردم توضیح می دهیم و نمایندگان هم گوش دهند!

وی با بیان اینکه دست منتقدان را می‌بوسم اظهار داشت: اعتقاد داریم که ویلموتس مربی بزرگی است و نباید بگوییم که او کجا بوده است؟ سخیف است که یک نماینده مجلس بگوید ویلموتس از کجا آمده است.  فردی مثل دادکان اگر حرفی می‌زند منطقی است، چون خودش در کار بوده و به خوبی شرایط را درک می‌کند. با رسانه نمی‌توان به سیزده‌بدر رفت. ضمن اینکه باید بدانیم سرمربی تیم ملی با سرمربی باشگاهی فرق می‌کند. تجربه به ما نشان داد که ویلموتس شناختی از حریفان آسیایی ندارد و گاهی شنیدیم که وی نمی‌داند فلان بازیکن در کدام تیم بازی می‌کند. برخی کارشناسان اعتقاد دارند که اگر در مقطع کنونی سرمربی تیم ملی را تغییر ندهیم در ادامه به مشکلات جدی برخواهیم خورد.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره با برانکو صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: سرمربی را فدراسیون انتخاب و معرفی می‌کند. بسیاری از دوستان کارشناس گفتند که ویلموتس مربی بزرگی است، اما با فوتبال ایران گره نخوره است. ما 3 رویداد بیشتر نداریم، اما در رده باشگاهی مربیان زمان آزمون و خطا دارند. ما هنگ‌کنگ و کامبوج را با توجه به شرایط شکست خواهیم داد و اگر بحرین را هم ببریم می‌توانیم به مرحله بعدی صعود کنیم. اگر با مربی دیگری قرارداد ببندیم بابت این قرارداد سود می‌دهیم. باید بهترین تصمیم را بگیریم. باید گزینه‌ای انتخاب شو که شناخت کافی از لیگ و تیم ملی داشته باشد. 

وی ادامه داد: دنبال گزینه‌ای نیستیم که بعدها بتوانیم از وجودش استفاده کنیم، بلکه در حال حاضر باید به داد تیم ملی برسد. این موضوع را مردم و نمایند‌ه‌های مجلس بدانند که اگر تیم ملی به جام‌جهانی برود 11 میلیون دلار می‌‌گیریم و این یعنی بخش یادی از هزینه‌های فدراسیون تامین می‌شود.  چند تیم اخیراً مربی خود را تغییر داده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که صعود به جام‌جهانی برای همه مهم است. ما 3 بازی خانگی داریم و اگر نتوانیم بحرین را در تهران شکست دهیم شاید مستحق جام‌جهانی هم نباشیم. اگر هم ببریم که بازی با عراق برای صدرنشینی خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قدرت ما در اموری نقش نمی‌بندد. نمی‌توانم اسم سرمربی بیاورم و اجازه بدهید جزیئات بیشتری را مطرح نکنم. ما در مراسمی که اخیراً برگزار شد در 5 بخش کاندید داشتیم و در جمهع بهترین‌های آسیا بودیم. فدراسیون ایران هر سال در جمع برترین‌های آسیا است، اما بدانیم که ژاپن عملکرد بسیار خوبی داشت. به نظر من بیرانوند بهترین گلر و مرد سال آسیا است که این موضوع را به اینفانتینو و شیخ‌سلمان هم گفتم. وقتی ژاپن دوم آسیا می‌شوند و در فوتسال تیم مس سونگون را شکست می‌دهد و اقدامان مفیدی در رده‌های پایه انجام می‌دهد باید هم به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شود. من خودم برای انتخاب مرد سال آسیا نظرم روی بیرانوند بود، اما برای بهترین فدراسیون آسیا نظری روی ایران نداشتم.

تاج با بیان اینکه سرمربی تیم ملی را انتخاب و معرفی خواهیم کرد، گفت: بدون شک کارها را خیلی زود انجام نمی‌دهیم. ابتدا باید مشکلات را حل کنیم و بپذیریم که وضع مالی فدراسیون تعریفی ندارد. انتظار داشتم که نماینده‌های مجلس انتقاد کنند، اما قدمی هم بردارند. برای مثال موضوع حق پخش را حل کنند. مگر می‌شود 12 سال این موضوع حل نشود؟ این روزها همه مشکل پول دارند. ما اقدامات خوبی انجام داده‌ایم. پرونده‌ای در AFC نداریم و این کار بزرگی است. استانداردهای ورزشگاه‌ها را به سطح ایده‌آل رساندیم. مجلس چرا نگفت مشکل جابجایی پول ما از فیفا را حل خواهد کرد؟ ما برای دو بازی با بحرین و عراق با هواپیمای اختصاصی سفر کردیم.

وی درباره شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: من باید از باشگاه پرسپولیس قدردانی کنم که بسیاری از بدهی های خود را پرداخت کردند. استقلال هم تقریبا همه بدهی‌های خود را پرداخت کرده است. حتی فیفا هم پذیرفت که بدهی پروپییچ را بدهد. ما به آقای اینفانتینو گفتیم که آمریکا غلط می‌کند که می‌گوید پول فوتبال را ندهید. نظر اینفانتینو هم این است که ورزش از سیاست جداست. من به دنبال این هستم که ببینم استقلال مورد دیگری برای بدهی دارد یا نه. البته تیم تراکتور هم قبلا بدهی زیادی داشت که همه را تسویه کرده است. ما به دنبال راه‌های درآمدزایی برای همه باشگاه‌ها هستیم تا بتوانند حیات داشته باشند.

تاج در خصوص تبلیغات دور زمین در استادیوم‌های ورزشی هم افزود: ما در این باره به سازمان لیگ اعلام کردیم که درآمدهای 4 سال را روی سایت بگذارند. حتی اعلام کردیم آن‌هایی که طلبکار هستیم یا در دادگاه قرار داریم را هم روی سایت بگذارند تا همه از آن مطلع باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره مطلب یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه یکی از سهمیه‌های ایران در آسیا به قطر داده شده تا این کشور از ایران در آسیا حمایت کند تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها به خصوص روزنامه دولتی خیلی بد است که اطلاعات غلط به مردم بدهد. یکی از مراکز دروغ نویسی همین بخش است. اصلا این طور نیست و امکان ندارد که سهمیه یک کشور در لیگ قهرمانان آسیا به کشور دیگر داده شود.

تاج درباره انتخابات هیات فوتبال تهران هم تصریح کرد: ماده 9 در این باره می گوید که اگر بعد از 4 سال ریاست یک فرد، به هر دلیلی انتخابات به تعویق بیفتد آن فرد باید به کار خود ادامه دهد تا انتخابات انجام شود. اینفانتینو و شیخ سلمان از همین ماده استفاده کردند. مگر در کشور ما درباره ریاست جمهوری این طور نیست؟ به هر حال ما باید صلاحیت‌ها را بگیریم و تائید آن کمی زمان بر است. البته طبق قانون هیچ مسئول هیاتی نمی‌تواند بعد از پایان دوره خودش کسی را تعویض کند.

وی درباره انتخابات هیات فوتبال گیلان هم ادامه داد: ما در همه بخش‌ها با سازمان بازرسی کل کشور تعامل خوبی داریم. گیلان رئیس خودش را انتخاب کرده است. من با آقایان اسبقیان و رغبتی در این باره جلسه داشتم.آنها اعلام کردند که نمی‌توان این بند را عوض کرد. قرار است هیاتی 3 نفره را برای انتخابات تعیین کنیم تا بر آن نظارت کنند. یک نفر از فدراسیون فوتبال، یک نفر از وزارت ورزش و یک نفر از اداره کل ورزش و جوانان مربوطه در این هیات حضور خواهند داشت. 

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره ادامه فعالیت وحید هاشمیان در تیم ملی گفت: آقای هاشمیان استانداردهای خیلی خوبی دارد و یکی از معدود انتخاب‌های خوب فدراسیون فوتبال همین انتخاب بوده است.

تاج در خصوص اینکه گفته می‌شود برانکو برای حضور در تیم ملی خواهان حل مشکلش با پرسپولیس شده تصریح کرد: اگر او بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوعش با پرسپولیس حل شود. البته نمی خواهیم آتو دست وکلا بدهیم و بگویند هنوز پرونده مربی قبلی باز است و به دنبال مربی جدید هستند. اگر روزی برانکو بخواهد بیاید به هر حال انتظار دارد مشکلش با پرسپولیس حل شود.

وی در پایان افزود: من اینجا هستم تا پاسخگو باشم. جای توضیح دادن من همین جاست و جای توضیح دادن در مجلس شورای اسلامی نیست. البته اگر چیزی می‌خواهند بدانند و اینجا توضیح ندادم برای آنها دوباره پاسخ خواهم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز