محمدرضا پوریا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بازیکنان قدری از کشورهای صاحب‌نام در جام فجر حضور خواهند داشت/ این رقابت‌ها دارای رنکینگ جهانی است

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۸:۰۵:۱۷
کد خبر: ۹۴۲۸۸۶
بازیکنان قدری از کشورهای صاحب‌نام در جام فجر حضور خواهند داشت/ این رقابت‌ها دارای رنکینگ جهانی است
رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: ورزشکاران ما باید تلاش کنند چون بازیکنان قدری از کشورهای صاحب نام رشته بدمینتون، حضور خواهند داشت، باتوجه به این که نزدیک بازی‌های المپیک 2020 توکیو هستیم، کشورهای مختلف حتما نفرات قوی خود را اعزام خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی جام فجر بیان کرد: بازدید از سالن‌های شهر شیراز، جلسه‌ای با رحیمی، استاندار و کامیاب، مدیرکل اداره ورزش استان فارس، داشتیم تا برنامه‌های مسابقات جام فجر را مشخص کنیم. این استان میزبانی بیست و نهمین دوره رقابت‌های دهه فجر هستند ، شیراز دومین دوره است که میزبان این رویداد خواهد بود. امسال تلاش می‌کنیم تا مسابقات خوبی را داشته باشیم، باتوجه به این که احتمالا بیش از 30 کشور در این تورنمنت حضور خواهند داشت. تا به حال کشورهای صاحب نامی اعلام آمادگی کردند چون این مسابقات دارای رنکینگ و امتیاز جهانی برای کسب سهمیه المپیک 2020 تویکو است.

وی افزود: 24 کشور تا به حال اعلام آمادگی کردند، اما هنوز 10 روز دیگر برای اعلام آمادگی تیم‌های مختلف باقی مانده است. جام فجر خیلی از مسابقات مهم بدمینتون است که همیشه در بهمن ماه به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود و ما هر سال میزبان تیم‌های بزرگ خارجی هستیم.

پوریا اظهار داشت: بدمینتون تنها فدراسیونی است که این مسابقات را همیشه در بهمن ماه همزمان با جشن‌های انقلابی برگزار کرده است. ان‌شاءالله امسال هم بتوانیم با هماهنگی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس میزبان خوبی باشیم. ورزشکاران ما برای کسب سهمیه المپیک باید در رویدادهای مختلفی حضور داشته باشند اما یکی از آن مسابقات، جام فجر است که باتوجه به میزبان بودن کشورمان می‌توانند مقام کسب کنند. ثریا آقایی در حال حاضر رنکینگ 109 جهان را دارد، ان‌شاءالله بتواند امتیازات خوبی در این مسابقات به دست بیاورد. ثمین عابد خجسته نیز برای کسب سهمیه المپیک در حال تلاش است. در این مسابقات رقبای بسیار سختی حضور دارند.

رییس فدراسیون بدمینتون ایران در پایان گفت: حدود 16 نفر در قالب تیم ملی آقایان در این رویدا حاضر می‌شوند، همچنین 4 دختر و 4 پسر به عنوان بازیکنان منتخب فارس که سهمیه این استان است، در این تورنمنت شرکا می‌کنند. اردوهای آمادگی تیم ملی پسران در استان قم در حال برگزاری است و اردو تمرینی بانوان نیز چند روز دیگر آغاز می‌شود. ورزشکاران ما باید تلاش کنند چون بازیکنان قدری از کشورهای صاحب نام در این رشته، حضور خواهند داشت، باتوجه به این که نزدیک بازی‌های المپیک 2020 توکیو هستیم، کشورهای مختلف حتما نفرات قوی خود را اعزام خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز