حسن طباطبایی:

همه سهمیه‌های کاراته را برای المپیک ۲۰۲۰ می‌خواهیم

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۰۵:۴۵
کد خبر: ۹۵۲۱۰۹
همه سهمیه‌های کاراته را برای المپیک ۲۰۲۰ می‌خواهیم
رییس فدراسیون کاراته گفت: اگر حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نبود و به مسابقات کاراته وان شیلی اعزام نمی شدیم کار کسب سهمیه دشوار می‌شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسن طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: سال 2020 را با کسب 5 مدال طلا و یک برنز در کاراته وان شیلی شروع کردیم که امیدوارم یک مقدمه خیلی خوب باشد. 

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: در سال مهمی قرار داریم و امتیازات خوبی در شیلی برای کسب سهمیه المپیک جمع کردیم اما هنوز مسابقات مهم دیگری پیش رو داریم. الان ورزشکاران در فرانسه هستند و بعد از یک هفته اردو باید در مسابقات کاراته وان پاریس شرکت کنند. سپس به تهران می آیند تا اواخر بهمن ماه به مسابقات امارات اعزام شوند. 

وی افزود: دو مسابقه مهم دیگری که تا پایان سال پیش رو داریم مسابقات سالزبورگ اتریش و مراکش خواهد بود و بعد از آن تا حدود زیادی وضعیت سهمیه های المپیک مشخص خواهد شد. هر کشور حداکثر سه مرد و سه زن در کومیته و یک مرد و یک زن در کاتا میتواند کسب سهمیه برای المپیک 2020 کند. 

طباطبایی درخصوص شانس ایران در این کسب سهمیه ها گفت: در کومیته همه سهمیه ها را می خواهیم و در کاتا هم نا امید نیستیم. در حال حاضر ظرفیت خوبی در کومیته داریم و بهترین نتیجه سال 2019 را در بین تمام تیم های جهان گرفتیم. تیم خوب و باتجربه، کادر فنی پخته و ورزشکاران با انگیزه ای داریم که به خوبی هم حمایت می شوند. 

او در پایان تاکید کرد: ما اعزام های زیادی در کاراته داشته و داریم که بدون حمایت دکتر سلطانی فر و صالحی امیری ممکن نبود. بخصوص اعزام به شیلی که بسیار پرهزینه بود و خدا را شکر روسفید شدیم. امیدوارم با وجود تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور وجود دارد این حمایت ها تا المپیک ادامه دار باشد.

نظر شما