گزارش برنا از حال و هوای روزهای اخیر کشور؛

عملکرد سیاه و سفید بازیکنان فوتبال در موضوع مقابله با کرونا/ سکوت تلخ فالوور جمع کن‌ها/ به عمل کار برآید به سخندانی نیست!

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۹۸۴۲۹۴
عملکرد سیاه و سفید بازیکنان فوتبال در موضوع مقابله با کرونا/ سکوت تلخ فالوور جمع کن‌ها/ به عمل کار برآید به سخندانی نیست!
در بحران کرونا برخی مانند مسی و هم تیمی هایش نشان دادند در اخلاق هم ستاره هستند و برخی فوتبالیست‌های ایرانی نیز که 5 میلیون پول خورد برایشان است، متاسفانه خودشان را به آن راه زدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاید کمتر فوتبال‌دوستی فکرش را هم نمی‌کرد، روزی یک ویروس دنیا را اینگونه که می‌بینید به‌هم بریزد. از ضرر بورس‌های بزرگ جهان تا تعطیلی کارخانجات، قرنطینه و آماری دردناک. شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا باعث شد تا علاوه بر تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و تعطیلی برخی صنایع صنعت ورزش و در راس آن فوتبال را زمین‌گیر و تعطیل کند.  فوتبال باشگاهی و ملی لغو شد و تعیین تکلیف ادامه آنها به آینده موکول شد اما بازیکنان بزرگ و کوچک در باشگاه‌های مختلف دنیا برای حمایت از کارمندان و باشگاه خود درصد‌های مختلفی از دستمزد‌های ماهیانه خود را ببخشند.

کاتالان‌ها در اخلاق هم ستاره هستند

بازیکنان بارسلونا نشان دادند در اخلاق هم ستاره دارند و پیشنهاد بخشش هفتاد درصد از دستمزد سه ماه آینده خود را ارائه کردند تا حقوق کارمندان آبی‌اناری‌ها بدون مشکل و سر وقت پرداخت شد. علاوه بر لالیگا در انگلیس و ایتالیا نیز بازیکنان با کاهش دستمزد‌های خود سعی کردند تبعات رکورد اقتصادی بابت شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

چند رنگی فوتبال ایران درباره کرونا/ اکثریت مانند همیشه حرف زدند و عمل نکردند

در چند روز اول کسی این موضوع را جدی نگرفت. بعد هم علی کریمی که باید حساب او را از بقیه در این مورد جدا کنیم از قدرت فرهنگی و اقتصادی خود کمال استفاده را کرد. برخی هم مانند نادری و محبی خودشان به صورت فیزیکی در میدان حاضر شدند.  سیدجلال  و یکی دو نفر دیگر هم کمک کردند. بقیه هم مانند همیشه در فضای مجازی به پویش‌هایی پیوستند، از مردم خواستند در خانه بمانند و به هر حال تعداد بازدیدکنندگان آنها در این مدت کم نشد.

البته لژیونرها هم داستان جداگانه‌ای داشتند و از صادق محرمی بازیکن دیناموزاگرب که 200 هزار یورو از دستمزد خودش را بخشید تا علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی که بصورت داوطلبانه بخشی از درآمد ماهیانه خود برای کمک به کادر پزشکی داخل کشور در نظر گرفتند.

درس آقا معلم و شاگردانش به فوتبال ایران

برخی بازیکنان فوتبال هم در داخل کشور چنین اقدامی را انجام دادند اما هیچ خبری از کاهش دستمزد بازیکنان یک باشگاه در حمایت از مدیران خود در ماه‌های تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا نبود و تنها تیم گل‌گهر در این مورد پیش‌قدم شد.

کادر فنی، بازیکنان و مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر سیرجان مبالغی را جمعا تا سقف سه میلیارد ریال از قرارداد‌های خود به این منظور اختصاص دادند. مجید جلالی در این باره به خبرنگار برنا گفت: با توجه به شرایطی که جامعه دارد ما، منظورم از ما جامعه ورزش و افرادی که در جامعه معلوم‌تر و شاخص‌تر هستیم رسالت اجتماعی داریم که باید در این شرایط به آن عمل کنیم. بنده با بازیکنان و مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم. قرار شد هر کس هر مقداری که می‌تواند از قرارداد خود کسر کند. مجموع این پول مبلغ 300 میلیون تومان بود که برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های سیرجان مورد استفاده قرار بگیرد.

عملکرد وزارت ورزش وجوانان در بحث کرونا صحیح و ارزشمند بود

آقا معلم فوتبال ایران در ادامه با اشاره به این نکته که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف و در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: در کشور ما پیش از اینکه بحث فراگیری ویروس مطرح شود، بازی‌های لیگ بدون تماشاگر شد، در گام بعدی مسابقات تعطیل و سپس تمرینات هم ممنوع شد و ایران در میان کشورهای جهان در زمینه ابتلا ورزشکاران و تماشاگران تصمیمات به موقع و درستی اتخاذ کرد. به هرحال عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان بحث کرونا صحیح و ارزشمند بود.

عدم کمک مالی بازیکنان فوتبال را باید از دو منظر بررسی کرد

سرمربی موفق فوتبال ایران که آخرین بار تیم فوتبال پاس با او قهرمان لیگ برتر شد، درباره عدم کمک مالی بازیکنان فوتبال ایران مانند سایر کشورها اظهار داشت: باید این موضوع را از دو منظر بررسی کنیم. نکته نخست این است که فوتبال در ایران برخلاف کشورهای اروپایی خصوصی نیست که عدم برگزاری مسابقات باعث ورشکستگی باشگاه‌ها شود و بازیکنان بخواهند به باشگاه کمک کنند.

نکته دوم این است که در فوتبال ما برخلاف کشورهای مطرح بازیکنان به صورت رسمی به رسمیت شناخته نمی‌شوند. در اصل در کشورهای مطرح اتحادیه یا کانون بازیکنان فوتبال است که هماهنگی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. متاسفنه در کشور ما 14 سال است که کانون مربیان به صورت رسمی تاسیس شده اما هنوز فدراسیون آن را به رسمیت نمی‌شناسد و در مجمع نماینده آن حضور ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد رای دهد. شما شک نکنید اگر در فوتبال ما اتحادیه بازیکنان بود آنها هم در این کار شرکت می‌کردند. همانگونه که بسیاری به شکل‌های مختلف شرکت کردند.

آقایان 5 میلیون برای شما پول خورد است

با تمام احترامی که برای جلالی قائل هستیم شکی وجود ندارد که مبلغی مانند 5 میلیون اگر چه برای من و شما مبلغ زیادی است و جیب‌مان حتی در آخر سال هم این مقدار پول را یک‌جا ندیده است اما این پول برای فوتبالیست های کشورمان از بزرگ تا کوچک پول خورد به شمار می‌رود. 5 میلیون نه، 2یا3 میلیون که پول یک شب شام خوردن و تفریح شما در بیرون است. آیا درست است که ستاره‌های فوتبال هم از برخی یاد گرفته‌اند فقط شعار بدهند و در مقام عمل از پول خورد جیبشان هم برای کمک به وضعیت کشور استفاده نکنند. یاد مواضع برخی ستاره‌ها در زمانی افتادم که کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی ما را لغو کرده بود و آقایان به خاطر آپشن قرارداد صدایشان در نیامد. دیاباته تا رادوشوویچ در آن زمان از امنیت ایران و بی عدالتی afc گفتند اما برخی با معرفت‌ها که همیشه خود را مدیون هوادار می‌نامند و فالوور و درآمد جانبی هم دارند سکوت کردند و راضی بودند هر جایی بازی کنند تا پول بیشتری گیرشان بیاید. آنهایی که در هر مسئله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خود را صاحب نظر می‌دانند بدون اینکه علم کافی در آن باره داشته باشند در بحران کرونا کار خاصی نکردند. افرادی که هرچه دارند از مردم است برای مردم یک ریال خرج نکردند. اسم از کسی نیاوردیم اما هواداران بدانند معرفت برخی خارجی‌ها که حتی از پول ندادن ما شکایت می‌کنند در برهه‌ای از فوتبالیست‌های داخلی بیشتر است. حضور در این پویش و آن پویش کار سختی نیست. 

ستاره هایی که چند روز حقوق گرفتن آن‌ها عقب بیفتد، هم خبرنگار را با احترام جواب می دهند و برای اعتصاب و مصاحبه علیه مسئولان باشگاه از اروپایی تقلید می کنند حالا تقلید به سودشان نیست!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز