نیلوفر عبدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شرایط برای برگزاری مسابقات هاکی فعلا فراهم نمی‌شود/ مسابقات آنلاین انگیزه ورزشکاران را بالا برده است

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۱:۱۸
کد خبر: ۹۹۲۶۷۹
شرایط برای برگزاری مسابقات هاکی فعلا فراهم نمی‌شود/ مسابقات آنلاین انگیزه ورزشکاران را بالا برده است
سرمربی تیم ملی هاکی بانوان گفت: رقابت‌های هاکی به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به همین دلیل بالای 12 تیم همیشه حضور دارند و تعداد بازیکنان در سالن خوابگاه زیاد است. بر همین اساس فکر نمی‌کنم فعلا شرایطی برای برگزاری مسابقات هاکی فراهم شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نیلوفر عبدی، سرمربی تیم ملی هاکی بانوان  در خصوص روند تمرینی ملی‌پوشان کشورمان طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: در این مدت که تمام مسابقات ورزشی و اردوهای ملی لغو شده‌اند، ورزشکاران را رها نکردیم. خوشبختانه پیش از این هم در ارتباط مجازی با اعضا تیم داشتیم و بین هر مرحله اردو عملکرد آن‌ها را به همین شکل رصد می‌کردیم. به همین دلیل مسئله غریب یا سختی برای بچه‌های ما نیست. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به باشگاه نمی‌روند اما همان تمرینات را در خانه دنبال می‌کنند. شاید امکان انجام تمرینات مهارتی در منزل نباشد اما تمرینات انفرادی را در خانه دارند و دائما از روند کاری خودشان ویدئو می‌ فرستند.

وی افزود: محل زندگی برخی از ورزشکاران هم به شکلی است که می‌توانند در فضای باز تمرینات آمادگی جسمانی داشته باشند. در این مدت همه ورزشکاران تمرینات فنی و جسمانی خوبی داشتند و از روند تمرینی خودشان برای ما ویدئو ارسال می‌کنند.

عبدی اظهار کرد: شاید ما جزو اولین فدراسیون‌هایی بودیم که به مناسبت ماه رمضان یک مسابقه با عنوان هاکی در خانه برگزار می‌کنیم تا افراد از همین هفته ویدئوهایی از اجرای یک‌سری حرکات فنی که توضیحات لازم در خصوص آن داده شده است را برای ما بفرستند. کمیته داورانی نیز تشکیل می‌شود تا این کلیپ‌ها را بررسی کنند. فدراسیون برای رده‌های سنی مختلف این رقابت جایزه تعیین کرده است. همین مسابقات با ایجاد بحث رقابت، باعث بالا رفتن انگیزه ورزشکاران شده است.

سرمربی تیم ملی هاکی بانوان در پایان گفت: کرونا تمام جهان را درگیر خود کرده است و فقط شامل حال ما نمی‌شود، انشاالله که هرچه زودتر ریشه‌کن شود و همه به سالن‌های ورزشی برگردند. متاسفانه هنوز تاریخ جدید برگزاری مسابقات به ما اعلام نشده است. رقابت‌های هاکی به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به همین دلیل بالای 12 تیم همیشه حضور دارند و تعداد بازیکنان در سالن خوابگاه زیاد است. بر همین اساس فکر نمی‌کنم فعلا شرایطی برای برگزاری مسابقات هاکی فراهم شود. اما با این وجود فدراسیون هاکی ایران به شدت پیگیر است تا بتواند برنامه‌ریزیدرستی داشته باشد.

نظر شما