مسعود خلیلی در گفتگو با خبرنگار برنا:

امکان انتقال کرونا از دام به انسان در کل دنیا هنوز به اثبات نرسیده است/ باشگاه‌ها همکاری کردند تا اسب‌های ورزشی تمریناتی داشته باشند

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۵۱:۱۷
کد خبر: ۹۹۵۴۷۵
امکان انتقال کرونا از دام به انسان در کل دنیا هنوز به اثبات نرسیده است/ باشگاه‌ها همکاری کردند تا اسب‌های ورزشی تمریناتی داشته باشند
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: خوشبختانه سازمان دامپزشکی کشور هم اعلام کرد بیماری کرونا امکان انتقالش از دام به انسان در کل دنیا هنوز به اثبات نرسیده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری، در خصوص وضعیت اسب‌ها و باشگاه‌ها در این روزها طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: خوشبختانه سازمان دامپزشکی کشور هم اعلام کرد بیماری کرونا امکان انتقالش از دام به انسان در کل دنیا هنوز به اثبات نرسیده است. خوشبختانه از این جهت کسانی که اهل اسب، سوار‌کاری و ورزش‌های سوارکاری هستند، مقداری خیال‌شان راحت شد که این بیماری از حیوان به آن‌ها منتقل نمی‌شود. اما در ارتباط با باشگاه‌ها، قاعدتا ما هم باید از پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تبعیت می‌کردیم و از آن طرف نمی‌توانیم اجازه دهیم اسب ورزشی که چندین سال کار می‌‌کرده به یک باره برای مدت طولانی دچار استراحت شود.

وی افزود: چون در این صورت مشکلات فیزیولوژیک و بیولوژیک برای‌شان به وجود می‌آید. بنابراین از مدیران باشگاه‌هایمان خواهش کردیم با یک برنامه خیلی منظم اجازه بدهند مربیان این اسب‌های ورزشی را به صورت انفرادی در فضای باز و بزرگ، تمرین دهند تا دچار مشکل نشوند.

خلیلی گفت: اگر یک سوارکار به یک اسب اختصاص داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. خوشبختانه اکثر مدیران باشگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را کردند. یعنی با زمان مشخص، بین 45 دقیقه تا یک ساعت برای اسب و مربی‌اش این فرصت را فراهم آوردند که هر دو ورزشکار بتوانند تمرینات‌شان را ادامه دهند، بدون اینکه پروتکل‌های بهداشتی را زیر پا بگذارند. از طرف دیگر ما در فدراسیون بیکار ننشستیم و آموزش‌های مجازی‌ را تقریبا درست بعد از تعطیلات عید نوروز شروع کردیم. تقریبا هر شب برنامه‌های آموزشی متنوعی را در رشته‌های مختلف داریم که عمدتا رایگان است.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان گفت: دوستان می‌توانند ثبت نام کنند و درخواست گرفتن مدرک را هم بعد از امتحان داشته باشند. استقبال بسیار خوبی از این برنامه‌ها شده است و امیدوارم باتوجه به سیر زنولی بیماری در کشور، بتوانیم باشگاه‌ها را از وضعیت فعلی خارج کنیم، به این مفهوم نیست که مسابقه‌ای با حضور تماشاچی داشته باشیم. بلکه به این مفهوم است که ورزشکاران بتوانند فراغت و آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند و به تمرینات‌شان بپردازند. ان‌شاءالله با ریشه‌کن شدن این ویروس بتوانیم مسابقاتی را که به عنوان تقویم ورزشی فدراسیون در رشته‌های مختلف پیش بینی شده بود را از سر بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز