وزیر ورزش و جوانان:

تعداد سمن‌های جوانان امروز به حدود ۲ هزار و ۱۷ سمن در کشور رسیده است/ باید حداقل هر شهرستان یک خانه جوان و در مرکز استان‌ها دو خانه جوان راه‌اندازی شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۵:۵۵:۰۱
کد خبر: ۷۸۵۳۰۵
تعداد سمن‌های جوانان امروز به حدود ۲ هزار و ۱۷ سمن در کشور رسیده است/ باید حداقل هر شهرستان یک خانه جوان و در مرکز استان‌ها دو خانه جوان راه‌اندازی شود
وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد سمن‌های جوانان در سال 92 حدود 100 سمن بوده اما امروز به حدود 2 هزار و 17 سمن در کشور رسیده است، و یکی از مهم‌ترین خواسته‌های همه سمن‌ها رسمیت یافتن از دید دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مسعود سلطانی‌فر در هفتمین جلسه ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان، پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، معاونان و ... در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه کارنامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان در پنج سال گذشته داشته، کارنامه خوبی است، گفت: شاید اخبار این گونه است که وزارت ورزش و جوانان در زمینه ورزش بیشتر عمل کرده و توجهی به جوانان نداشته که این واقعی نیست.

وی با بیان اینکه تعداد سمن‌های جوانان در سال 92 حدود 100 سمن بوده اما امروز به حدود 2 هزار و 17 سمن در کشور رسیده است، افزود: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های همه سمن‌ها رسمیت یافتن از دید دستگاه‌ها است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه سال 92 سقف تسهیلات ازدواج سه میلیون تومان بوده که با پیگیری انجام شده در سال 95 به سقف 10 میلیون تومان برای هر زوج رسیده است، تصریح کرد: در سال 96 سقف وام ازدواج به 15 میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه امسال حدود شش هزار میلیارد تومان عملکرد سیستم بانکی در پرداخت وام ازدواج بوده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان سال به مرز 15 هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه روزی که کار خود را آغاز کردم خانه جوان در کشور نداشتیم اما در حال حاضر 93 خانه جوان در سراسر کشور داریم، یادآور شد: اعتقاد داریم حداقل هر شهرستان یک خانه جوان و در مرکز استان‌ها دو خانه جوان راه‌اندازی شود.

وی از استاندار کرمان خواست: بحث خانه جوان کرمان را پیگیری و ساختمانی که متعلق به جوانان است را برگرداند.

سلطانی فر تأکید کرد: باید زمینه حضور جوانان را برای مشارکت جدی آنها فراهم کرد و زمینه انتقال ایده‌ها بیشتر شود و این اقدام خاصیت مردم سالاری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته حتی یک نفر از اعضای سمن‌های جوان کشور جزو دستگیرشدگان نبودند، بیان داشت: حدود 200 هزار نفر از جوانان در سطح کشور عضو سمن‌های جوانان هستند که آزادانه ایده‌ها و سخنان خود را با مسئولان کشور و استان‌ها مطرح می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در استان کرمان تعداد سمن‌های فعال به 82 سمن رسیده است افزود: کرمان در آینده‌ای نزدیک در تاریخ سوم تا پنجم بهمن میزبان برگزاری اجلاس سمن‌های کشور است.

وی با بیان اینکه بحث جداشدن سازمان جوانان از وزارت ورزش در لایحه دولت بود اما به تصویب مجلس نرسید در حالی که مطالبه جدی مردم است افزود: در حوزه ورزش یک سال پر موفقیت داشتیم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیشترین مدال را بعد از انقلاب کسب کردیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه تیم فوتبال کشور صعود زودهنگام از گروه مرگ را داشته است گفت: تیم پرسپولیس در آسیا موفق بود و در بسیاری از رشته‌ها موفقیت‌های خوب بین‌المللی داشتیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان هم در این موفقیت‌ها سهیم است، افزود: در مجموع سرانه ورزشی استان کرمان در بحث فضای سرپوشیده و روباز خوب است و باید آمار فضای ورزشی همه نهادها از جمله دانشگاه‌ها، فضای کارگری، مدارس و ادارات با هم دیده شود.

سلطانی فر با اشاره به اینکه بنا داریم بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، گفت: خبرهای خوبی را در آینده شاهد هستیم.

 

 

نظر شما