سیدحسین مرعشی:

اصلاح‌طلبان باید در صحنه بمانند و با مردم حرف بزنند/ موفقیت‌های چند ماه اخیر دولت و نظام در تسلط بر بازار ارز خلاف نقشه ترامپ بود

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۶:۰۰:۵۴
کد خبر: ۷۸۸۱۴۳
اصلاح‌طلبان باید در صحنه بمانند و با مردم حرف بزنند/ موفقیت‌های چند ماه اخیر دولت و نظام در تسلط بر بازار ارز خلاف نقشه ترامپ بود
سید حسین مرعشی بابیان اینکه اصلاح‌طلبان برای ادامه سیاست ورزی خود سه‌راه پیش رودارند افزود: اصلاح‌طلبان یا باید تسلیم افکاری بشوند که ربطی به اسلامیت ندارد؛ یا خدای نکرده بروند در اردوگاه براندازان که قطعا مسیر ما نیست؛ یا اینکه راه سوم را انتخاب کنند و در صحنه بمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در نشست شورای مرکزی، روسای حوزه‌ها و ارکان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان (تاک) که در زرند برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های چند ماه اخیر دولت و نظام در تسلط بر بازار ارز گفت بیان داشت: این بر خلاف نقشه ترامپ بود زیرا او به رئیس جمهور بلژیک گفته بود سه ماه مهلت دهید و با ما همکاری کنید تا ایران دچار فروپاشی شود.

مرعشی با بیان اینکه مصوبه سنای آمریکا درباره عدم مداخله دولت آمریکا در یمن بسیار معنادار بود گفت:‌ مسائل یمن در حال برطرف شدن است و این اتفاق بسیار مهمی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل روز سیاسی گفت: برخی رقبای ما تلاش می‌کنند در رای مردم به عنوان راه حل مشکلات اخلال ایجاد کنند و بگویند رای مردم اثرگذار نیست.

مرعشی با اشاره به مشکلات و انتقادهایی که در جامعه وجود دارد گفت: ما وقتی می خواهیم در مورد مسائل ایران و دولت صحبت کنیم، باید بدانیم در چه موقعیت جغرافیایی و سیاسی قرار داریم تا درست تر تصمیم بگیریم.

وی افزود: باید بدانیم اطراف و پیرامون ما چگونه است؛ ما در کشوری مانند سوییس و بلژیک زندگی نمی کنیم، در اطراف ما کشورهایی هستند که در بسیاری از آن ها خبری از دموکراسی واقعی نیست.

مر عشی با بیان اینکه تنها دموکراسی مهم منطقه پاکستان و ترکیه است افزود: در پاکستان در هر لحظه ای که نخست وزیر گامی برخلاف ارتش بردارد کودتا می شود و در ترکیه هم اردوغان قانون اساسی را برای حکومت دو دهه آینده خودش آماده کرده است.

وی با بیان اینکه ما جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام برخاسته از یک انقلاب وسیع مردمی قبول داریم گفت: جمهوری اسلامی حافظ امنیت ملی و تمامیت ارضی می دانیم.

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان افزود: کسی تحت تاثیر براندازان فکر نکند اگر این نظام وجود نداشته باشد کسی می‌تواند نظام بهتری جایگزین آن کند.

مرعشی بابیان اینکه اصلاح‌طلبان برای ادامه سیاست ورزی خود سه‌راه پیش رودارند افزود: اصلاح‌طلبان یا باید تسلیم افکاری بشوند که ربطی به اسلامیت ندارد؛ یا خدای‌نکرده به‌عنوان فرزندان امام و رهبری بروند در اردوگاه براندازان که قطعاً مسیر ما نیست؛ یا اینکه راه سوم را انتخاب کنند و درصحنه بمانند.

این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر راه سوم و ماندن درصحنه سیاسی گفت: ما باید با مردم حرف بزنیم و به آن‌ها اطلاعات بدهیم؛ حالا ممکن است نتوانیم مردم را قانع کنیم و در دوره‌ای شکست هم بخوریم؛ اما نباید عرصه را ترک کنیم.

مرعشی گفت: مرحوم بازرگان استعفا نداد که از صحنه برود؛ او استعفا داد که مجدداً به صحنه بازگردد ولی از صحنه کنار گذاشته شد ما باید از این ماجرا درس بگیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از الآن هم نمی‌توان با قاطعیت گفت که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ وقتی مردم بدانند که اگر پای صندوق نیایند پایداری‌ها حاکم خواهند شد حتماً تجدیدنظر خواهند کرد.

مرعشی با تأکید بر اینکه من خودم در برخی موارد از منتقدان دولت هستم گفت: یکی از مشکلات دولت روحانی این بوده است که در برخی جاها با مردم نبوده و مردم را به‌اندازه کافی وارد مسائل نکرده و توضیح کافی به آن‌ها نداده است، اما سیاست ما اصلاح‌طلبان در مقابل دولت و در شرایط کنونی همچنان «حمایت همراه با انتقاد» است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز