مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان:

۲هزار و ۵۹۶ ‌کلاس درس ‌استان کرمان نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند‌

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۵:۵۹:۳۱
کد خبر: ۷۹۷۱۴۷
۲هزار و ۵۹۶ ‌کلاس درس ‌استان کرمان نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند‌
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 2 هزار و 943 بخاری گازی و یک هزار و 958 بخاری نفتی غیراستاندارد در کلاس‌های درس استان کرمان وجود دارد و 2 هزار و 596 کلاس درس نیز فاقد لوازم گرمایشی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر امسال 77 پروژه شامل 50 مورد افتتاح و 27 مورد کلنگ‌زنی در حوزه آموزش و پرورش استان کرمان انجام خواهد شد، اظهار داشت: 612 مورد از مدارس استان کرمان تخریبی هستند.

وی تعداد مدارس مورد نیاز استان کرمان به ویژه در شهرهای پرجمعیت را 361 مورد اعلام کرد و افزود: 181 مدرسه چادری، 46 مدرسه کپری، 232 مدرسه خشت و گلی، 777 مدرسه مصالح بنایی غیراستاندارد و 170 مدرسه کانکسی در سطح استان کرمان وجود دارد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه مدارس عشایری استان کرمان اغلب چادری و کانکسی هستند، عنوان کرد: 914 مدرسه در استان فاقد حصار بوده و امنیت لازم را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص وسایل گرمایشی مدارس استان، اظهار داشت: 2 هزار و 943 بخاری گازی و یک هزار و 958 بخاری نفتی غیراستاندارد در کلاس‌های درس استان کرمان وجود دارد و 2 هزار و 596 کلاس درس نیز فاقد لوازم گرمایشی و سرمایشی هستند.

اسکندری‌نسب گفت: 157 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در 8 هزار و 745 کلاس درس استان کرمان نیاز داریم.

وی در مورد سرویس حمل و نقل و جابه‌جایی دانش‌آموزان در استان بیان کرد: اغلب این سرویس‌ها مینی‌بوس و اکثرا هم از رده خارج هستند و باید جایگزین شوند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه مدارس نیاز به تعمیرات در استان نیز احصاء شده‌اند که 40 میلیارد تومان اعتبار برای آنها لازم است، گفت: جمعی از مدارس ما در کرمان دو شیفت هستند که این مسئله به لحاظ کیفیت، آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اجرائی کردن سند تحول بنیادین از اهداف آموزش و پرورش به شمار می رود، گفت: راهبرد مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا است.

احمد اسکندری نسب، نیروی انسانی را اصلی ترین رکن در آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: در استان کرمان در یک ماه اخیر تمامی مدارس استان مورد بازدید قرار گرفته اند و برای هر مدرسه یک شناسامه فنی تدوین شده است تا مرحله به مرحله در راستای رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی بیان کرد: کمبود اعتبارات آموزش و پرورش، تخریبی و غیر استاندارد بودن فضاهای آموزشی و سیستم های گرمایشی مدارس از مشکلات آموزش و پرورش به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یک هزار و 800  کلاس درس خیرساز در استان کرمان احداث شده و 250 مدرسه نیز در دست احداث است که بخشی از آنها در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی بر حل مشکلات سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس، تامین انشعابات آب، برق و گاز مورد نیاز و نیز مقاوم سازی و نوسازی مدارس تاکید کرد.

برپایه این گزارش جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور محمدجواد فدایی استاندار کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در محل سالن پیامب اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز