اجرای طرح نماد از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۴:۲۲:۴۶
کد خبر: ۸۲۵۶۴۳
اجرای طرح نماد از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: طرح نماد " مراقبت اجتماعی از دانش آموزان" از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزاحسینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان سیرجان، گفت: عنوان طرح «نماد» خلاصه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است و با هدف شناسایی میزان خطرپذیری مدارس سطح کشور و با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور از امسال به صورت سراسری ابلاغ و به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان "نماد" در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در شهرستان های بم، راور و ناحیه دو کرمان اجرا شده است.

میرزاحسینی به پوشش بیش از ۲۱ هزار دانش آموز در این سه شهرستان و ناحیه آموزشی در محله اول طرح نماد اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور شناسایی مشکلات و آسیب‌های رایج مدارس سطح استان و اقدام متناسب با هر کدام از این آسیب‌ها در استان کرمان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند و با شناسایی موردی هر مدرسه تلاش می‌شود که راهکار مقابله با هر آسیب شناسایی شده تخصصی و هماهنگ با چالش و آسیب مورد نظر باشد و یک نسخه هماهنگ مانند گذشته برای کل استان صادر نمی‌شود.

وی افزود: نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در سطح مدارس به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس پیگیری می‌شود.

ماشالله میرزاحسینی، خاطرنشان کرد: محور طرح "نماد" شناسایی و کمک به دانش‌آموزان در معرض آسیب‌هایی مانند خشونت یا اعتیاد است تا در صورت لزوم، مداخلات مناسب برای آنان انجام شود.

معاون تربیت‌‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، یادآور شد: آموزش و پرورش تنها نمی‌تواند در مباحث فرهنگی موثر باشد  و خانواده‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش به مباحث فرهنگی توجه کنند تا این مباحث برای دانش آموزان موثر واقع شود.

وی در ادامه به ارسال نظام نامه مدیریت اماکن و مجتمع های ورزشی به شهرستان ها و مناطق استان کرمان اشاره کرد و گفت: توجه به تشکیل سفیران سلامت دانش آموزی و انجمن های ورزشی دانش آموزی به عنوان بازوان مدیریت مدرسه در بحث سلامت ضروری است

 

نظر شما