هوش مصنوعی گوگل به کمک نابینایان می‌آید

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۰:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۱۵۶۰
هوش مصنوعی گوگل به کمک نابینایان می‌آید
شرکت گوگل در حال طراحی یک سیستم هوش مصنوعی برای افراد نابینا و کم بیناست که به آن‌ها کمک می‌کند بدون نیاز به دیگران در مسابقات دو شرکت کنند.

به گزارش برنا؛ شرکت گوگل در حال کار کردن روی پروژه‌ای است که به فناوری هوش مصنوعی مجهز است و به دوندگانی که مشکل بینایی دارند کمک می‌کند بدون راهنمایی انسان‌ها یا سگ‌ها به فعالیت خود ادامه دهند. این پروژه که "پروژه راهنما" (Project Guidance) نام دارد در مراحل اولیه تحقیقات قرار دارد.

دوندگان نابینا یا کم‌بینا به منظور استفاده از این سیستم، یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید را با استفاده از یک کمربند مخصوص به بدن خود وصل کرده و شروع به دویدن می‌کنند. دوربین این گوشی هوشمند با متصل شدن به یک نرم افزار ویژه مسیر را در طول مدت حرکت فرد تحت نظر می‌گیرد و هنگامی که فرد نابینا یا کم‌بینا بیش از حد به حاشیه مسیر نزدیک شود، از طریق هدفون‌های متصل به گوشی به کاربر هشدار می‌دهد که مانع بروز حوادث خطرناک می‌شود. کاربران برای استفاده سیستم ذکر شده به شبکه اینترنت نیازی نخواهند داشت.

سرویس نقشه گوگل (Google Map) از مدت‌ها پیش به ویژگی‌های خاصی مجهز شده بود و از طریق ارتباط صوتی به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کرد مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند. این شرکت به تازگی برنامه‌های حمایتی خود از جوامع ناتوان را گسترش داده است و قصد دارد نرم افزارهای بیشتری برای این افراد طراحی کند. به عنوان مثال در صدد است امکانات خاصی برای افراد کم توان یا ناتوانی که دوست دارند نقاشی بکشند فراهم کند.

نظر شما