ویروس کرونا در چشمان یک زن کشف شد!

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۲۰:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۳۹۰۹
ویروس کرونا در چشمان یک زن کشف شد!
پزشکان چینی در چشمان زن ۶۴ ساله‌‌ای که دو ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود ویروس زنده کرونا را یافتند.

به گزارش برنا و به نقل از ساینس، این زن که ساکن شهر ووهان چین است پس از ۱۸ روز اقامت در بیمارستان علائم وی برطرف شده و جواب آزمایشش منفی شده بود.

با این وجود دو ماه پس از بهبودی او دچار درد شدید دو چشم شده و در کلینیک بستری شد و تحقیقات نشان داد که میزان مایع تجمع یافته در چشمش افزایش یافته که باعث فشار چشمش شده است اما آزمایش‌های بیشتر نشان داد که ویروس زنده در چشمان این زن وجود دارد.

پزشکان اعلام کردند که در نمونه‌های بافت پروتئینی چشم این زن ویروس کرونا را یافته اند. تاکنون تحقیقات نشان داده که چشم دارای گیرنده‌های ACE-۲ است که قادر است ویروس را جذب کند. در این حالت با ورود ویروس به چشم مایعات چشم به درستی تخلیه نشده و باعث فشار چشم و دردناک شدنش می‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد که آنتی ژن‌ها یا پروتئین‌های ویروسی قادرند روی عنبیه قرار گرفته و باعث ملتهب شدن غشای مخاطی چشم شوند و این نشان می‌دهد که چشم هم یکی از اندام‌هایی است که می‌تواند هدف عفونت ویروسی قرار گرفته و حتی مبتلایان به کرونا پس از گذشت دو ماه همچنان می‌توانند مستعد ابتلای مجدد به ویروس کرونا باشند.

این نخستین نمونه‌‌ای است که روشن کرده بهبودیافتگان کرونا می‌توانند دوباره مبتلا شده و از ناحیه چشم هدف ویروس قرار بگیرند.

 

نظر شما
پرونده ویژه