شایع ترین علامت کرونا در جهان چیست؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۲۱:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۳۹۴۷
شایع ترین علامت کرونا در جهان چیست؟
داده های رسمی نشان می دهند نیمی از مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند اما هنوز خستگی شایع ترین علامت ابتلا به این بیماری است.

به گزارش برنا؛ داده های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که ۵۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور علایم هشداردهنده ای از جمله تب و سرفه ندارند.

در نظرسنجی که ۱۰ هزار نفر در ماه های دسامبر و مارس در سراسر انگلیس مورد بررسی قرار گرفت - نشان داد سرایت بدون علامت کرونا بیش از آنچه در گذشته تصور می شد، رایج است.

کارشناسان پیش از این معتقد بودند که افراد بدون علامت یک سوم کل موارد جدید ابتلا به عفونت کرونا را تشکیل می دهند. داده های اداره ملی آمار انگلیس بیانگر آن است که در میان افراد دارای علامت ابتلا به کرونا، خستگی شایع ترین علامت و به دنبال آن سردرد و سرفه بود.

این در حالی است که سرویس همگانی سلامت انگلیس تنها تب، سرفه های جدید و مدام و از دست دادن حس چشایی و بویایی را به عنوان علایم برجسته کرونا اعلام کرده است.

با این حال کمتر از یک پنجم (۱۸ درصد) از مردم از دست دادن حس چشایی و بویایی را تنها علامت خود اعلام کردند.

روسای بهداشت به دلیل وارد نکردن دامنه وسیعی از عوارض جانبی مرتبط با این بیماری در فهرست یاد شده، بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند.

سارا کرافتس یک آمارشناس اداره ملی آمار انگلیس گفت: تجزیه و تحلیل ما طیف وسیعی از علایمی را برجسته می کند که مردم می توانند با کووید تجربه کنند.

وی یادآور شد: علایم خستگی، سردرد و سرفه هنوز هم بیشترین آلودگی به ویروس را نشان می دهد، در حالی که فقط از هر پنج نفر یک نفر تنها از دست دادن حس چشایی یا بویایی را تجربه می کند.

این محقق ادامه داد: تقریباً نیمی از افراد مورد آزمایش حتی درحالی که بار ویروس در بدن آنها زیاد بود، هیچ علامتی را گزارش ندادند.

کوفاتش خاطرنشان کرد: این موضوع تأکید می کند که افراد جامعه ممکن است ندانسته ویروس داشته و آن را بالقوه به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: بسیار مهم است که ما همچنان به اندازه گیری سطح عفونت در جمعیت و جمع آوری اطلاعات در مورد علایم ادامه دهیم تا بتوانیم تغییراتی را که ممکن است غیرقابل شناسایی باشد، شناسایی کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه