آیا واقعا شمار واقعی جان‌باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است؟

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۶۹۹۸
آیا واقعا شمار واقعی جان‌باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است؟
آنتونی فاوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "ان بی سی" گفت: شکی نیست که شمار واقعی جان‌باختگان کرونا درآمریکا بیشتر از آمار اعلام شده است .

به گزارش برنا؛ آمریکا به‌صورت رسمی اعلام کرده که بیش از ۵۸۱ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان‌باخته‌اند. با این حال دانشگاه واشنگتن به‌تازگی برآورد کرده که تعداد قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا بیش از ۹۰۰ هزار نفر است.

فاوچی در واکنش به این برآورد گفت: این (برآورد) اندکی بیش از تصورات من در مورد پائین بودن آمار رسمی بود. شکی نیست که در گذشته و در حال حاضر آمار را کمتر اعلام کرده و می‌کنیم.

مقامات رسمی آمریکا اعلام کرده اند که از زمان شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند.

پیش‌تر جفری زینتس هماهنگ‌کننده امور مربوط به بیماری کووید ۱۹در کاخ سفید ضمن ابراز امیدواری به نزولی شدن روند ابتلا به این بیماری در آمریکا گفته بود: تاکنون ۵۸ درصد بزرگسالان آمریکایی دستکم یک دوز واکسن را دریافت و بیش از ۱۱۰ میلیون آمریکایی نیز تمامی دوزهای لازم را دریافت و کاملاً واکسینه شده‌اند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است که تا روز استقلال این کشور (۱۳ تیر) ۷۰ درصد بزرگسالان دستکم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

با این حال چند هفته است که روند واکسیناسیون سیر نزولی گرفته و برخی از ایالت ها  مشوق‌هایی را برای ترغیب آمریکایی‌ها به واکسیناسیون در نظر گرفته‌ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز