کشف علائمی از کرونا که خطر مرگ را ۶ برابر می کند!

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۴:۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۸۰۹۴
کشف علائمی از کرونا که خطر مرگ را ۶ برابر می کند!
دانشمندان دریافتند که وجود بیماری عصبی در بیمار از هر نوعی از بیماری های مغز، نخاع و سیستم عصبی گرفته تا میگرن مزمن، زوال عقل یا بیماری آلزایمر خطر ایجاد عوارض عصبی مرتبط با کووید-۱۹ را دو برابر می کند.

به گزارش برنا از اسپوتنیک، بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط کنسرسیوم بین المللی برای مطالعه اختلال عصبی در COVID (GCS-NeuroCOVID)، بیش از ۸۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان با عفونت ویروس کرونا با مشکلاتی و خطر مرگ در صورت وجود عوارض عصبی که شش برابر می شود را تجربه می کنند. مقاله در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

این گزارش خاطر نشان می کند که از ۳۷۴۴ بیمار بالغ بستری مبتلا به کووید-۱۹، ۸۲ درصد علائم عصبی داشتند؛ از هر ده بیمار حدود چهار نفر سردرد را گزارش کردند و از هر ده نفر ۳ نفر اظهار داشتند که حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده اند.

از تشخیص های عصبی در کلینیک، شایع ترین (تقریبا نیمی از بیماران) انسفالوپاتی حاد و به دنبال آن کما (۱۷ درصد) و سکته مغزی (شش درصد) گزارش شده است.

غالباً، حال بیماران در وضعیت هوشیاری تغییر یافته، افسرده یا برعکس، آشفته بودند.

دانشمندان همچنین دریافتند که وجود بیماری عصبی در بیمار از هر نوعی از بیماری های مغز، نخاع و سیستم عصبی گرفته تا میگرن مزمن، زوال عقل یا بیماری آلزایمر خطر ایجاد عوارض عصبی مرتبط با کووید-۱۹ را دو برابر می کند.

نویسندگان این گزارش خاطرنشان می کنند که در میان کسانی که بر این بیماری غلبه کرده اند، بیمارانی که با علائم عصبی توانبخشی کمتری دارند و چشم انداز طولانی مدت آنها برای بهبودی کامل کمتر است.

نتایج نشان داده که خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در افراد با شاخص توده بدنی بالاتر از ۲۳ افزایش می یابد (اگرچه این هنوز هم یک وزن طبیعی است).

بعلاوه، با افزایش BMI شاخص توده بدنی در واحد، خطر بستری شدن در بیمارستان به طور متوسط ​​پنج درصد و احتمال حضور در بخش مراقبت های ویژه تا ده برابر افزایش می یابد و این به سایر عوامل تشدید کننده، از جمله دیابت نوع ۲ بستگی ندارد.

با این کار، نویسندگان چندین الگوی جالب را شناسایی کردند. اول، اضافه وزن به طور قابل توجهی بر شدت کووید-۱۹ در جوانان بین ۲۰ تا ۳۹ سال تأثیر می گذارد. در افراد بالای ۶۰ سال، این وابستگی کاهش می یابد و در افراد مسن بالای ۸۰ سال، وزن به طور کلی تأثیر کمی بر روند بیماری دارد.

نظر شما