ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در سال ۲۰۲۲

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۷:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۷
ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در سال ۲۰۲۲
رئیس مرکز تحقیقاتی گامالیا روسیه اعلام کرد پیش آزمایش بالینی یک واکسن استنشاقی کووید۱۹ در حال انجام است و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی، واکسن سال آینده ثبت می شود.

به گزارش برنا و به نقل از تاس، به گفته الکساندر گینزبرگ رئیس مرکز تحقیقات اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، قرار است آزمایش‌های بالینی یک واکسن استنشاقی کووید ۱۹ در ۲۰۲۲-۲۰۲۱ میلادی انجام شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، واکسن مذکور در ۲۰۲۲ ثبت خواهد شد.

او در این باره گفت: مرکز گامالیا در چند حوزه برای ارتقا و توسعه واکسن‌های کووید ۱۹ مشغول فعالیت است. یکی از این حوزه‌ها توسعه واکسن استنشاقی است. در حال حاضر آزمایش‌های پیش بالینی چنین واکسنی انجام شده است. ما تصمیم داریم در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۲ میلادی آزمایش‌های بالینی را برگزار کنیم. پس از مشخص شدن نتایج این آزمایش‌ها واکسن در سال آینده ثبت می‌شود.

پیش از این گینزبرگ اعلام کرده بود انستیتو گامالیا مشغول ساخت یک واکسن استنشاقی است که دوبار باید استفاده شود. اما نسخه‌ای تک دوز از آن نیز قابل استفاده است. به گفته او یکی از مزایای چنین واکسنی نبود عوارض جانبی احتمالی است.

نظر شما