تفاوت های اصلی حساسیت فصلی با ابتلا به کرونا چیست؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۲۰:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۳۸۵۱
تفاوت های اصلی حساسیت فصلی با ابتلا به کرونا چیست؟
دکتر مرضیه توکل متخصص آسم و آلرژی وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد حسایت های فصلی و آلرژی و شباهت آنها با بیماری های تنفسی توضیح داد.

به گزارش برنا؛ دکتر مرضیه توکل متخصص آسم و آلرژی وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : حساسیت یا آلرژی واکنش بدن به عواملی مثل گرده گیاهان یا برخی مواد غذایی است که برای عموم افراد بی خطر هستند اما در برخی افراد آلرژی زا بود  و می توانند در پوست ، دستگاه گوارش و .... علائم ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: عمده ترین آلرژی ها،  آلرژی های تنفسی هستند که اگر در دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد شود با علائمی مانند آبریزش بینی ، سوزش و خارش بینی و سردرد  همراه است  که ممکن است  با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود . اما اگر واکنش های آلرژیک در دستگاه تنفس تحتانی ایجاد شود با  علائمی مانند سرفه و خس خس سینه خود را نشان می دهد.  

این متخصص تاکید کرد: علائم آلرژی بسیار شبیه به علایم بیماری های تنفسی می باشد. افرادی که آلرژی دارند باید سریع روند درمانی را شروع کنند تا با کرونا و دیگر بیماری های تنفسی اشتباه گرفته نشود و  افرادی که نمی دانند مبتلا به آلرژی هستند به محض بروز علائم اقدام به انجام سی تی اسکن های متعدد می کنند  که این کار  برای سلامتی  فرد خطر دارد.

دکتر توکل خاطر نشان کرد: بیماری کرونا طیف وسیعی از علائم  را دارد که در افراد ممکن است  بسیار شدید کشنده ،بدون علامت و یا خفیف بروز کند . ممکن است فردی هم که آلرژی دارد  به کرونا  مبتلا شود  و  بدون علامت یا خفیف باشد  و سایرین را مبتلا کند .

این متخصص آسم و آلرژی بهترین راه تشخیص و درمان هر چه سریعتر آلرژی در افراد دانست و افزود: بهترین  راه این است  افراد مبتلا به آلرژی  سریعا درمان کنند تا با بیماری های تنفسی اشتباه گرفته نشود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد به بعضی ماسک ها حساسیت دارند ، گفت: حساسیت به جنس ماسک ها ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود که این افراد باید نوع ماسک خود را عوض کنند . افرادی که از ماسک پارچه ای استفاده می کنند باید دقت کنند که هنگام شست و شو از مواد شوینده  حساسیت زا  استفاده نکنند. 

نظر شما