آیا واقعا تلگرام وادار به اطاعت از روسیه شده است؟

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۴۹۵
آیا واقعا تلگرام وادار به اطاعت از روسیه شده است؟
بنیانگذار تلگرام در یک پست دلیل حذف ربات رای گیری هوشمند در این پلتفرم را پیروی از قوانین اپ استورهای اپل و گوگل در خصوص حذف محتوای خلاف قانون در روسیه اعلام کرد.

به گزارش برنا و به نقل از بلومبرگ، فرایند انتخابات پارلمانی روسیه روز یک شنبه پایان یافت. طی این رویداد اپل و گوگل یک اپ مربوط به رأی‌گیری هوشمند در این کشور را حذف کردند. پس از آن پیام‌رسان تلگرام نیز کانال رأی‌گیری هوشمند مرتبط با این اپ را مسدود کرد. این در حالی است که اپ و کانال مذکور به رأی دهندگان توصیه می‌کردند به کاندیداهای خاصی رأی دهند.

البته این پلتفرم بات هایی که شامل محتوای کمپین‌های انتخاباتی بودند را به دلیل قوانین مربوط به عدم تبلیغ قبل از انتخابات پارلمانی این کشور محدود کرد. پاول دورف بنیان گذار تلگرام نیز در پستی به دلایل این موضوع اشاره کرد.

در بیانیه دورف آمده است: «تلگرام در فضای ایزوله ای وجود ندارد. این پیام‌رسان برای فعال ماندن به شرکت‌های دیگر از بانک‌ها و اپراتورهای مخابراتی گرفته تا اپل و گوگل نیازمند است. در این میان اپل و گوگل اهمیت زیادی دارند. زیرا تلگرام مانند بقیه اپ های موبایل باید از قوانین این دو شرکت پیروی کند تا بتواند برای کاربران اندروید و iOS سرویس رسانی کند.

در سال جاری اپل و گوگل از اپ هایی مانند تلگرام خواسته‌اند تا با قوانین محلی کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کنند همخوانی کنند. البته برخی قوانین با حقوق بشر مغایرت دارند. اما دسته‌ای دیگر از قوانین که بیشتر به محتوای عمومی مربوط هستند، باید اجرا شوند.

نمونه این امر هفته گذشته و زمانی اتفاق افتاد که این شرکت‌ها یک اپ رأی‌گیری روسی را برای اطاعت از قوانین محلی ممنوع کردند. این اپ درباره رأی دهی توصیه‌هایی کرده بود. همین اپ به شکل یک ربات در تلگرام نیز فعال بود و با وجود هزاران گزارش و درخواست برای حذف آن، ما اجازه دادیم همچنان فعالیت کند. اما وقتی این دو شرکت اپ را به دلیل نقض قانون از اپ استورهای خود حذف کردند، ما به عنوان توسعه دهنده نیز باید از قوانین پیروی می‌کردیم. تلگرام در ۲۴ ساعت مجبور شد این ربات را حذف کند.»

 

نظر شما