فرماندار شهرکرد:

مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۰۴۸۷
مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
فرماندار شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: مراسم عزاداری ماه محرم این شهرستان در سال‌جاری از سوی تمامی هیات‌ها و دسته‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالعلی ارژنگ، در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: عزاداران سید و سالار شهیدان، باید در محرم امسال نذورات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در قالب کمک‌های مومنانه تهیه و توزیع کنند.

او افزود: مراسم عزاداری محرم در سال‌جاری به ‌صورت ثابت و در فضاهای روباز تکیه‌ها، حسینیه‌ها، مسجدها و سایر مکان‌های مذهبی برگزار شود.

ارژنگ تصریح کرد: تمامی متولیان، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری محرم رعایت اصول اولیه حفاظت فردی به ‌خصوص استفاده از ماسک را سرلوحه خود قرار دهند.

او یادآور شد: در این راستا، تقویت بیشتر اقدامات و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی با مرکز بهداشت ضروری است.

فرماندار شهرکرد همچنین گفت: ارائه هرگونه خدمات به مسافران و برپایی چادر در پارک‌ها، بوستان‌ها، فضاهای سبز و مکان‌های عمومی شهرستان شهرکرد همچنان ممنوع است.

ارژنگ تاکید کرد: ستاد مدیریت مقابله با کرونا شهرستان شهرکرد نسبت به برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص برگزاری آزمون‌های سراسری به‌ویژه کنکور سال‌جاری اقدامات لازم را انجام دهد.

ویروس کرونا که باعث بروز بیماری کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما