قامت زنان روستایی کرمانشاه سنجش می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۰:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۵۵۹۴
قامت زنان روستایی کرمانشاه سنجش می‌شود
مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه گفت: بزودی طرح قامت سنجی زنان در 35 روستای استان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ نرگس یوسفی، قامت سنجی زنان روستایی را طرحی ملی خواند و اظهار کرد: این طرح از حدود سه سال پیش در کشور راه اندازی شده و هرساله در تعدادی از روستاهای استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: طی سالهای گذشته این طرح در حدود 80 روستای استان اجرا شد و امسال هم در نظر داریم آن را در 35 روستای دیگر اجرایی کنیم.

مسئول ورزش بانوان استان جامعه هدف این طرح را زنان 14 تا 40 ساله روستایی دانست و گفت: در این طرح ساختار قامت زنان روستایی در 19 عارضه مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به ساختار اسکلتی و ناهنجاری‌های شانه‌ها، سر، ستون فقرات، زانو، لگن و پاها اشاره کرد.

او تصریح کرد: اجرای طرح قامت سنجی زنان روستایی، باتوجه به اینکه طی یکی دو دهه اخیر سبک زندگی در روستاها تغییر کرده و شاهد فقرحرکتی میان زنان روستایی هستیم، کمک خواهد کرد تا بتوانیم با شناسایی ناهنجاری‌ها و نارسایی‌هایی که بین آنها وجود دارد، برنامه‌های حرکات اصلاحی را برایشان تجویز کنیم.

به گفته این مسئول، این طرح بزودی در کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای پیشرو اجرایی می‌شود.

وضعیت ورزش بانوان در روزهای کرونایی

یوسفی در ادامه به وضعیت ورزش بانوان در کرمانشاه پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع بیماری که تقریبا همه اماکن ورزشی تعطیل شدند، در بُعد همگانی کاهش ورزش بین بانوان را شاهد بودیم، بعد از مدتی هم که تاحدودی باشگاه‌ها بازگشایی شدند، ترس از ابتلاء به این بیماری باعث شد که تعداد کمی از بانوان برای انجام ورزش به فضاهای ورزشی مراجعه کنند.

او تاکید کرد: در این راستا، تلاش کردیم تا با اجرای برنامه‌هایی با همکاری هیات همگانی از طریق فضای مجازی آنها را به ورزش کردن درخانه ترغیب و از سوی دیگر بانوان را تشویق کنیم تا از فضاهای باز موجود در مجموعه‌های ورزشی همچون کوثر و آزادی استفاده کنند.

مسئول ورزش بانوان استان اضافه کرد: همچنین برای حمایت از بانوان ورزشکار در بخش قهرمانی هم تجهیزات و فضاهای ورزشی که مورد نیازشان بود را در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند سطح آمادگی خود را برای حضور در تیم‌های ملی حفظ کنند.


منبع:ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز