مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه مطرح کرد:

بهره برداری از ۳۰ مدرسه در دهه فجر امسال

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۱۱:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۵۹۳۰
بهره برداری از ۳۰ مدرسه در دهه فجر امسال
نظری گفت: در دهه فجر امسال 30 مدرسه در استان به بهره برداری رسید

به گزارش برنا؛ نظری ، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه 1261 مدرسه با 6305 کلاس درس داشتیم که مجموع زیربنای آنها 638 هزار مترمربع بود، گفت: هم اکنون این استان 3890 فضای آموزشی با 17 هزار و 900 کلاس درس و یک میلیون و 585 هزار مترمربع وسعت دارد که در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب از نظر زیربنا رشد 2.2 برابری و از نظر فضای آموزشی رشد بیش از سه برابری داشته است.

نظری با اشاره به رخدادهای خوب رخ داده در استان کرمانشاه پس از زلزله بزرگ سال 1396، گفت: در حالی که در این زلزله 78 مدرسه با 415 کلاس درس در مناطق زلزله زده استان آسیب دید، با تلاش های مجموعه نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین مدرسه ساز و دولت تاکنون تعداد 292 مدرسه با 1221 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر 155 میلیارد تومان خیری و 195 میلیارد تومان دولتی ساخته شده است.

او اضافه کرد: در مدت 1180 روز گذشته از زلزله بزرگ استان کرمانشاه 1221 کلاس درس در استان ساخته شده و این یعنی از آن زمان تاکنون هر روز بیش از یک کلاس درس در استان ساخته شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اضافه کرد: در استان کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی 5.7 مترمربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی استان با افزایش  0.71 صدم مترمربع به 6.41 مترمربع افزایش یافته و این در حالیست که هم اکنون میانگین سرانه فضای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است.

مهندس نظری سپس به پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال 30 فضای آموزشی و ورزشی با 148 کلاس درس و زیربنای 16 هزار و 300 مترمربع و 550 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان به بهره‌برداری می رسد.

مهندس نظری در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود 470 کلاس درس کانکسی وجود داشت، گفت: از سال 1397 که کار جمع آوری مدارس کانکسی شروع شد 179 کلاس کانکسی در استان جمع آوری شده است. در حال حاضر 258 مدرسه کانکسی با 300 کلاس درس در استان داریم که همه آنها زیر 20 نفر دانش اموز دارند و ساخت مدرسه برای این تعداد دانش آموزان نه در توان آموزش و پرورش است و نه در توان خیرین و نه اصلا صرفه اقتصادی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه 30 درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است، گفت: در استان 3900 فضای آموزشی در سطح استان داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح سیستم گرمایشی مدارس داشت و گفت: از ابتدای طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در سال 1392 تا سال 1398 سیستم گرمایشی 1341 مدرسه با 4927 کلاس درس و با اعتبار 53 میلیارد تومان استانداردسازی شده است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال هم کار استاندارد سازی سیستم گرمایشی 821 مدرسه با 1524 کلاس درس استان با اعتبار 20 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا است که با اجرای این تعداد،  تمام مدارس سطح استان کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز خواهند شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه اشاره ای هم به تعهدات خیرین مدرسه ساز استان برای ساخت مدرسه در سال جاری داشت و گفت: در حالی که خیرین مدرسه ساز استان تعهد 50 میلیاردتومانی برای مدرسه سازی در سال جاری داده بودند، هم اکنون 48 میلیارد تومان از تعهدات خود را اجرایی کرده و امیدواریم تا پایان سال بیش از تعهدات خود هزینه کنند.

او ادامه داد: هم اکنون 130 پروژه در حال احداث در استان داریم که 80 پروژه آن خیرساز بوده و یا با مشارکت خیرین در دست ساخت هستند.

مهندس نظری سپس اشاره ای هم به انعقاد تفاهم نامه ساخت 20 مدرسه توسط بنیاد مستضعفان در منطقه سرفیروزآباد داشت و گفت: عملیات ساخت این مدارس به زودی در استان شروع می شود و بر اساس جدول زمان بندی مهر ماه آینده به بهره برداری می رسند.

نظر شما