افزایش ۳۰ درصدی اهدای‌خون در چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۲:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۱۴۴۹
افزایش ۳۰ درصدی اهدای‌خون در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام نوروز سال جاری، اهدای خون مردم استان ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش برنا؛ حسین‌هاشمی، مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: نیاز به ذخایر خونی منفی و مثبت در استان مختص به زمان خاص نیست و هر زمان نیاز به  مشارکت مردم نسبت به اهدای خون وجود دارد.

او افزود:  طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان، پایگاه اهدای خون شهرکرد از ساعت 8 صبح تا 13 داوطلب اهدای خون می‌پذیرد، بعد از افطار نیز از ساعت 8/30 تا 12 شب مردم می‌توانند نسبت به اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند. 

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به زمان تردد مردم رد وضعیت قرمز استان در ماه مبارک رمضان، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و منتظر همکاری فرمانداری‌ها با سازمان انتقال خون هستیم که اگر برای اهداکننده مشمول جریمه تردد شد، این مسئله حل شود.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان در حال حاضر ذخایر خونی استان در شرایط خوبی است، مخصوصاً در ایام عید همکاری و مشارکت مردم نسبت به اهدای‌خون افزایش یافت و این موضوع باعث شد که ذخایر خونی استان مشکل نداشته باشد. 

او گفت: امسال نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد اهدای خون بیشتری انجام شد و مراجعه‌کنندگان اهدای‌خون نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.در 13 روز ایام نوروز، از 619 نفر مراجعه‌کننده، 483 نفر اهدای خون انجام دادند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ایام نوروز، 48 نفر برای اولین بار به مراکز اهدای‌خون مراجعه کردند،  تاکید کرد:  این مسئله بسیار خوشایند و امیدوار کننده است، قطعاً این افراد در ماه‌های آتی نیز مجدداً برای اهدای‌خون مراجعه می‌کنند. مسئله مهم این بود که از این 48 نفر اهدا کننده 15 نفر آن‌ها خانم بودند.

هاشمی در ادامه عنوان داشت: ذخایر خونی 5 روز، با مشارکتی که مردم داشتند تا به امروز حفظ شده است. در ایام نوروز نیز نیاز خونی استان پوشش داده شد و هیچ‌گونه نیازی به استان‌های همجوار نبود. بی‌نیازی استان به ذخایر خونی مثبت و منفی به همت مردم استان بود و مشکلی هم پیش‌ نیامد.

 مدیرکل انتقال خون استان در پایان با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان،  مراکز اهدای‌خون استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند، خاطرنشان کرد: نگرانی اصلی بابت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و وضعیت قرمز استان است که امید داریم، مردم همانند قبل در اهدای‌خون مشارکت داشته باشند تا با کاهش و کمبود ذخایر خونی در وضعیت موجود و ماه مبارک رمضان روبه‌رو نشویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز