روزه‌داری زمینه‌ای برای ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۰:۳۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۶۰۸۳
روزه‌داری زمینه‌ای برای ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند
روزه‌داری هیچ دلیل و زمینه‌ای را برای ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند بلکه مطالعاتی انجام شده که روزه‌داری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دکتر عابدی متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان گفت: روزه داری هیچ دلیل و زمینه ای برای ابتلا به کرونا ایجاد نمی کند. حتی مطالعاتی انجام شده که روزه داری خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سازمان بهداشت جهانی هم در گزارش خود به هیچ عنوان روزه داری را عاملی برای مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ نمی داند به همین دلیل هیچ ممنوعیتی در رابطه با روزه داری در حوزه بیماری کرونا وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بیمارانی که بستری هستند و درگیری های تنفسی دارند، تا زمانی که این درگیری تنفسی وجود دارد، با نظر پزشک معالج خود می توانند روزه نگیرند چون براساس میزان درگیری تنفسی تعیین سطح صورت می گیرد، حتما با پزشک معالج خودشان مشورتی داشته باشند.

دکتر عابدی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل اینکه در پیک چهارم کرونا عمده ابتلاهای ما بر اثر دورهمی‌های درون خانوادگی صورت می‌گیرد و خیلی افراد به صورت خانوادگی بستری هستند، گفت: باید تلاش کنیم دورهمی‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز