مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان:

سرود رسمی ورزش های زورخانه ای در شهر خلاق موسیقی جهان ساخته می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۴:۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۲۴۰۱۰
سرود رسمی ورزش های زورخانه ای در شهر خلاق موسیقی جهان ساخته می شود
مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: سرود رسمی ورزش های زورخانه ای در سنندج، شهر خلاق موسیقی جهان ساخته خواهد شد.

حامد جولائی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ از ساخت و تهیه موسیقی، شعر و سرود رسمی ورزش زورخانه ای و پهلوانی کشور در سنندج خبر داد و گفت: پس از انتخاب شهر سنندج به عنوان یکی از شهر های خلاق جهان در حوزه موسیقی فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خواستار تولید سرود ملی ورزش های زورخانه ای در سنندج شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد:  ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی از قدیمی ترین و با اصالت ترین ورزش های ایران است که حرکات و فنون آن سینه به سینه از نسل های گذشته به جامعه ورزشی معاصر منتقل شده است به طوری که می توان آن را ورزش ملی ایران نامید.

او افزود: فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای در سال های گذشته سعی داشت تا با کمک کارشناسان نوعی آهنگ و سرود تخصصی برای این رشته ملی بسازد تا در میادین ملی و بین المللی به عنوان سرود ملی و شناسنامه ای برای این رشته نواخته شود اما تا کنون موفق به تولید آن نشده بود.

جولائی به سعی و تلاش فدراسیون پلوانی و زورخانه ای به منظور بهره گیری از زمینه های مختلف برای اشاعه ورزش های پهلوانی در میان جوانان اشاره کرد و گفت: بهترین راه گسترش ورزش پهلوانی در میان اقشار مختلف جامعه توجه به بُعد فرهنگی و هنری موضوع است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان برای پیشبرد و توسعه ورزش های پهلوانی کشور و استان کمک به ساخت و تهیه این سرود را مایه افتخار جامعه ورزش کردستان دانست.

گفتنی است، فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با هدف ترویج این ورزش و استفاده از ضرب آهنگ و فرهنگ مرشدی در موسیقی سعی دارد تا با کمک و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سرودی همراه با موسیقی و شعر مرتبط با ساختار باستانی این ورزش تحت عنوان سرود رسمی و ملی بسازد و به عنوان شناسنامه خود در میادین و رقابت های مختلف ارائه دهد.

چندی پیش نیز شهر سنندج به عنوان یکی از شهر های خلاق یونسکو در حوزه موسیقی معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز