رییس پارک علم و فناوری گیلان تاکید کرد :

تعداد شرکت های دانش بنیان در استان باید افزایش بیشتری یابد / فارغ التحصیلان و کارآفرینان در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان کوشا باشند

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۷۴۱۳۷
تعداد شرکت های دانش بنیان در استان باید افزایش بیشتری یابد / فارغ التحصیلان و کارآفرینان در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان کوشا باشند
دکتر علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان اظهار داشت : تعداد شرکت های دانش بنیان در گیلان در مقایسه با میزان بالای دانشجویان و فارغ التحصیلان در استان اندک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان در جلسه ای که امروز با حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در رشت برگزار شد ، ضمن ارایه ی گزارشی از فعالیت های پارک علم و فناوری گیلان گفت :  در حال حاضر در استان 40 شرکت دانش بنیان داریم که 30 شرکت در پارک فناوری و مراکز رشد و 10 شرکت در خارج از پارک مستقر هستند .

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان جایگاه شانزدهم در بین استانها از لحاظ شرکت های دانش بنیان را دارد ، عنوان کرد : جمعیت گیلان دو و نیم درصد جمعیت کشور را شامل می شود و بر اساس این جمعیت باید 100 شرکت دانش بنیان در گیلان داشته باشیم و هم اکنون 40 شرکت دانش بنیان در گیلان داریم که سهم ما را از صندوق نوآوری و شکوفایی نشان می دهد.

وی با اشاره به پراکندگی شرکت های دانش بنیان در استان ، افزود: در رشت 33 شرکت دانش بنیان (27 شرکت در پارک و 6 شرکت در خارج از آن ) ، در انزلی 5 شرکت ( 2 شرکت در مرکز رشد و 3 شرکت در منطقه آزاد انزلی )، یک شرکت در آستانه و لاهیجان و یک شرکت دانش بنیان در رودسر وجود دارد.

دکتر باستی ادامه داد : برای اینکه در خصوص شرکت های دانش بنیان ارتقا صورت گیرد رویدادهای " از دارایی تا دانایی " را در شهرستانهای آستارا ، تال و شفت برگزار کرده ایم تا بتوانیم انگیزه ای برای کارآفرینان و فارغ التحصیلان به وسیله ی آموزش برای ایجاد شرکت های دانش بنیان به وجود آوریم.

وی همچنین گفت : با مجموعه ی توانا که مجموعه ای مشترک با دانشگاه شریف و معاونت علمی و فناوری عده ای را برای  فراگیری منتورینگ برای نخستین بار بورسیه کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد : 140 هزار نفر دانشجو در استان گیلان داریم که اگر  40 درصد آنان دانشجوی تحصیلات تکمیلی باشند در خصوص ایجاد شرکت های دانش بنیان باید همت بیشتری بخرج دهیم.

 باستی افزود : شرکت های بزرگ ، کارآفرینان و سرمایه گذاران باید به ما در ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان گیلان اظهار داشت : پارک علم و فناوری گیلان به عنوان هاب منطقه ای شناخته شده  که همین امر  کمک صندوق نوآوری و شکوفایی را می طلبد.

وی در خصوص توسعه پارک علم و فناوری گیلان گفت :یک زمین 30 هکتاری در کیلومتر 4 جاده رشت به تهران برای ایجاد ساختمان های پارک ، نمایشگاه ، مرکز رشد و شتاب دهنده  در نظر گرفته شده که به جهت  راه اندازی این مرکز بزرگ نیازمند حمایت صندوق هستیم.

وی اذعان داشت:بخش زیادی از این ساختمان ها توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

 

 

نظر شما