سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی :

ضرورت بهره گیری مناسب از کتاب و کتابخوانی به عنوان ابزاری برای جریان سازی مستمر فرهنگی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۰:۳۳
کد خبر: ۷۷۸۶۷۳
ضرورت بهره گیری مناسب از کتاب و کتابخوانی به عنوان ابزاری برای جریان سازی مستمر فرهنگی
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت : جامعه نیازمند جریان سازی فرهنگی برای تولید خوبی ها و نیکی هاست و در این میان کتاب و کتابخوانی جریانی مستمر برای سالم سازی و اصلاح امور و تلاش در این حوزه در سطح جامعه است .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ سید جواد حسینی در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد افزود: باید از این ابزار فرهنگی ارزشمند با آثار مستمر و ماندگار بهره مناسب گرفته شود.

وی با بیان اینکه جامعه آرمانی جامعه ای است که دوستدار کتاب باشد،اظهار کرد : برای تحقق این مهم  باید زنجیره حلقه های کتاب و کتابخوانی از نویسنده تا ناشر، کتابدار تا فروشنده تکمیل شود.

حسینی ادامه داد: در عصر کنونی کتاب با رقیب جدی به عنوان فضا و شبکه های مجازی روبرست که کتاب و کتابخوانی را گاهی به حاشیه می برد ولی هنوز هیچ رسانه ای نتوانسته جایگزین کتاب باشد .

وی تاکید کرد: کتاب بهترین رسانه برای ترویج فرهنگ رضوی است و از طریق انتشار فرهنگ رضوی در قالب کتاب می توانیم حال خوش داشته باشیم.

 سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت : امروز جامعه به سختی از بی اخلاقی ، بی عملی، نداشتن اتحاد و وفاق اجتماعی رنج می برد.

حسینی ادامه داد: جامعه از فقدان جریان سازی مستر فضلیت های فرهنگی اخلاقی رنج می برد و تنش ها و بی اخلاقی ها بخشی از فرهنگ را دچار آسیب کرده است.

وی تاکید کرد: در این شرایط جشنواره رضوی و کتاب می تواند این آسیب های بزرگ را جبران کند، امام رضا (ع) امام صلح ، دوستی،  مدارا ، تعامل، پاکی و رافت بود، فرهنگ رضوی باید ترویج شود تا فضائل رشد یابند و رذایل ذوب شوند .

محمد صادق براتی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج گفت: نشر فرهنگ کتابخوانی و گسترش اندیشه اسلامی از ضرورتهای جامعه است و امیدواریم کتابداران در این عرصه موفق باشند.

 

نظر شما