با مشارکت گروه ۴۴۴مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا؛

کتابخانه عمومی مشارکتی جوادالائمه(ع) در مشهد افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۳:۲۳:۱۹
کد خبر: ۹۶۰۴۷۷
کتابخانه عمومی مشارکتی جوادالائمه(ع) در مشهد افتتاح شد
در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی جوادالائمه(ع) در گروه 444مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی جوادالائمه(ع) ارتش با حضور رضا آذریان،فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی،هیبت الله اسدی، فرمانده گروه 444مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا  ؛ حجت الاسلام مهدی کاظمی،رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 77 پیروز خراسان؛ حجت الاسلام محمد فروغی فر،رئیس عقیدتی، سیاسی گروه 444مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا  در شمال شرق نزاجا و محمد صادق سالخورده، جانشین عقیدتی سیاسی قرار گاه شمال شرق نزاجا و جمعی از ارتشیان در محل گروه 444مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا  در مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هیبت الله اسدی، فرمانده گروه 444مهندسی رزمی پدافند غیرعامل شمال شرق نزاجا  در شمال شرق کشور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مقاومت گفت: از اداره کل کتابخانه های عمومی استان که در ایجاد  کتابخانه در فضای نظامی و بین سربازان این مرز و بوم تلاش کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: ایجاد کتابخانه و تلاش در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی از منویات مقام معظم رهبری است که در 30 بند بخشنامه شده است و در طرح مصباح 9 ترویج فرهنگ مطالعه مد نظر قرار گرفته است.

اسدی یادآور شد: سربازان معمولا اوقات فراغت خوبی در اختیار دارندو این کتابخانه محلی برای حضور سربازان برای کسب آگاهی و دانش و بصیرت خواهد بود.

در ادامه این مراسم رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز ایجاد کتابخانه دراماکن نظامی را قابل تقدیر دانست و ادامه داد:کتاب و کتابخوانی یک بحث امروزی نیست و موضوعی است که در تاریخ بشر همواره مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد:دشمن، فرهنگ کشور را نشانه رفته است و با هجوم رسانه ای قصد دراد تاریخ تحریف شده را به مردم و بویژه جوانان تحمیل کند و یکی از جاهایی که می تواند در مقابل این هجوم باسیتد کتابخانه های عمومی هستند.

وی از ارتش به عنوان یکی از نیروهای همواره پشتیبان مردم و انقلاب در ایام مبارزه یاد کرد وادامه داد: نقش ارتش در ایام مبارزه علیه نظام استکبار، دوران تثبیت انقلاب، دوران دفاع مقدس بسیار مهم بوده است و باید از این نقش آفرینی های ارتش کتاب تهیه شود.

وی با اشاره به روز 19 بهمن روز نیروی هوایی تاکید کرد:اگر ارتش در ایام مبارزات انقلاب جلو مردم می ایستاد، انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی رسید.

آذریان با اشاره به نقش جوان انقلابی در رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: الگوی فرهنگی کتابخوانی را با فرهنگ ایثار و شهادت باید پیوند بدهیم.

وی از حضور سربازان در ساعاتی از روز در کتابخانه استقبال کرد وادامه داد: این کتابخانه باید مرکزی برای انتقال آگاهی و دانش و بصیرت باشد.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام علی اکبر سبزیان گفت: ارتش همواره در قبل و بعد از انقلاب نقشی بی نظیر در تحقق اهداف مردم داشته است و فرماندهان ارتشی مانند شهید کشوری و شهید شیرودی از الگوهایی بودند که از انقلاب اسلامی به عنوان نعمتی الهی برای دور شدن از منجلاب تباهی دوران شاهنشاهی یاد کرده اند.

وی ادامه داد: هدف کتابخانه های عمومی انس با کتاب و مطالعه در بین تمامی مردم است و همکاری و همراهی خوبی بین اداره کل کتابخانه ها و ارتش شکل گرفته است و در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی مشارکتی با ارتش در استان خراسان رضوی در حال فعالیت است.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی این تعامل و همکاری را در کشور نمونه و الگو دانست و  ادامه داد: در دو سال گذشته ارتشیان استان همکاری بسیاری خوبی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند و در سال جاری بیش از 15هزار نفر از ارتشیان استان در این جشنواره شرکت کردند.

وی از تلاش در جهت ارائه سیر مطالعاتی سربازان یاد کرد وادامه داد: امیدواریم با ارائه این سیر مطالعاتی با محوریت کتابخانه ها و استقبال سربازان از این طرح، الگویی موثر در کشور در این زمینه ایجاد کنیم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه دیماه سال جاری اشاره کرد ادامه داد: رهبر انقلاب از قوی شدن به عنوان مولفه برتر در جهان حاضر یاد کردند و مطمئنا برای قوی شدن باید دانستن و آگاهی را در چامعه ترویج کنیم و تمامی این برنامه ها و تلاشها گامی در جهت شکل گیری این اقتدار است.

در ادامه این مراسم مجوز کتابخانه عمومی مشارکتی جواد الائمه به مدیرمسئول کتابخانه تحویل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز