استاندار آذربایجان شرقی:

پیشرفت و سعادت جامعه در دست قدرت معلمان است/ تمامی معلمان نمونه هستند

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۱:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۳۴۷۷
پیشرفت و سعادت جامعه در دست قدرت معلمان است/ تمامی معلمان نمونه هستند
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشرفت و سعادت جامعه رو به رشد و توسعه در دست قدرت معلمان است، اظهار داشت: متخصصان و آینده‌سازان کشور دست‌پرورده و آموزش‌دیده معلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آئین بزرگداشت مقام معلم، با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: در این ایام که به پاس خدمات شهید مطهری به عنوان هفته معلم نام‌گذاری شده است، به مقام همه شهدای عرصه علم و هنر و دانش ادای احترام می‌کنیم و قدردان همه آموزگاران و معلمان عزیز هستیم.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل که معلمی را شغل انبیا توصیف کردند، گفت: معلمی از جنس رسالت انبیاست که جامعه را بیدار می‌کند و این منزلت و موقعیت نصیب هر کسی نمی‌شود و باید شکرگزار آن بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی معلمان نمونه هستند، افزود: معلمانی که در شرایط سخت کرونا، نظام آموزشی را پویا و فعال نگه داشته‌اند و شبانه‌روز برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان تلاش می‌کنند شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: با وجود اینکه بسترهای کافی برای آموزش غیرحضوری در کشور وجود نداشت اما در یک سال گذشته با تلاش معلمان و مسئولان عرصه تعلیم و تربیت، امکانات خوبی ایجاد شده و تجربه‌های خوبی به دست آمده است.

پورمحمدی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید قدم‌های زیادی برای توسعه فرهنگ، آموزش و ارتقای جایگاه معلمان برداشته شده است، افزود: با وجود این اقدامات، همچنان می‌توان اذعان داشت شأن و منزلت فرهنگیان هنوز در جایگاه اصلی نیست و باید برای ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این آئین گفت: در هیچ برهه‌ای از تاریخ به اندازه دوران شیوع کرونا، جایگاه و منزلت معلم آشکار نشد و این معلمان و فرهنگیان عزیز بودند که به عنوان مجاهدان راه تعلیم و تربیت در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت، شبانه‌روز تلاش کردند.

جعفر پاشایی یادآور شد: مصادیق گوناگونی از تلاش و فداکاری معلمان را در استان شاهد بوده‌ایم که در شرایط سخت آب و هوایی، چراغ دانش را برای فرزندان ما روشن نگه داشته‌اند.

در این آئین از آقای قدرت‌الله اسماعیلی اقدم، معلم منتخب کشوری و 7 معلم منتخب استانی تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز