کشف راه حلی جدید برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۹:۴۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۳۳۵۱
کشف راه حلی جدید برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان ترکیب اکسیژن با خون به بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند، کمک می کند تا بهبود یابند.

به گزارش برنا؛ نتایج این مطالعه که به تازگی در نشست سالانه انجمن جراحی قفسه سینه آمریکا ارائه شد، نشان می دهد که این روش درمانی بدون عارضه جانبی طولانی مدت است.

داده های این مطالعه نشان دادند که تقریبا ۷۰ درصد از بیمارانی که با این روش درمانی به نام «اکسیژن رسانی غشای خارج از بدن یا ECMO» درمان شدند، از بیمارستان ترخیص شده و بیش از ۹۰ درصد سه ماه بعد در خانه بهبود می یافتند. به علاوه، بیش از ۱۶٪ از بیماران سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان به سر کار و سایر فعالیت های روزانه خود بازگشتند.

محققان می گویند: این درصدها مشابه با درصدهای استفاده از دستگاه کمک تنفسی یا ونتیلاتور است که از دستگاه اکسیژن ساز برای حفظ تنفس در بیماران مبتلا به بیماری های مرتبط با ریه از جمله کووید-۱۹ استفاده می کند.

این موضوع نشان می دهد که اکسیژن رسانی به خون در درمان بیماران مبتلا به بیماری شدید کرونا که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان یا ICU بستری هستند، مفید است و هیچ عارضه جانبی طولانی مدتی در مقایسه با استفاده از دستگاه کمک تنفسی ندارد.

«جسیکا روو» گفت: حمایت «اکسیژن رسانی غشای خارج از بدن یا ECMO» در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با سایر بازماندگان ICU، با میزان زنده ماندن بدتر یا عوارض طولانی مدت همراه نیست.

روو که استادیار جراحی قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو گفت: این موضوع به رغم این حقیقت که این بیماران «یک دوره بیماری حاد پیچیده تر داشتند و مدت زمان بیشتری در بیمارستان بستری بودند» صادق است.

او و همکارانش اذعان داشتند که بازماندگان بیماری های شدید از جمله افراد مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹، در معرض خطر طولانی مدت ابتلا به عوارض جسمی، روانی و شناختی هستند که برخی از این عوارض ناشی از اقدامات تهاجمی است که برای درمان استفاده می شود.

بر اساس  اعلام انجمن جراحی قفسه سینه آمریکا، در ECMO، دستگاهی خون بیمار را از بدن بیرون می کشد و آن را با اکسیژن ترکیب کرده و سپس دوباره به داخل بدن پمپاژ می کند. این فرآیند به خون اجازه می دهد تا سطح سالم اکسیژن را حفظ کند و در عین حال به قلب و ریه ها استراحت می دهد.

محققان خاطرنشان کردند: این روش درمانی می تواند گزینه ای برای بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ باشد که در بیمارستان بستری هستند و به دستگاه کمک تنفسی معمولی واکنش نشان نمی دهند. همچنین می تواند به بیمارستان هایی که با کمبود این دستگاه مواجه هستند، کمک کند.

نظر شما