سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا:

تهران مشکل هویتی دارد/ ساختن نماد هایی همچون برج آزادی و برج میلاد هزینه بر است/ احیای بسیاری از بناها می تواند از ساخت بناهای دیگر با اهمیت تر باشد

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۴:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۴۳۶۹
تهران مشکل هویتی دارد/ ساختن نماد هایی همچون برج آزادی و برج میلاد هزینه بر است/ احیای بسیاری از بناها می تواند از ساخت بناهای دیگر با اهمیت تر باشد
علیرضا نادعلی گفت : ما در تهران مشکل هویت داریم چرا که شهری مهاجر پذیر است و عمدتا توسعه آن بسیار سرسام آور بوده و کسی به فکر هویت بخشی و فرهنگی آن نبوده است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: روز تهران و هفته تهران از سال 95 نام گذاری شده است و 14 مهر نیز به عنوان روز تهران شناخته شد.

او با بیان اینکه ظرف دو سال گذشته به دلیل بحث کرونا از لحاظ برگزاری آیین برای این روز عقب هستیم، افزود: بیشترین کار را در این خصوص شهرداری تهران باید انجام دهد.

نادعلی با اشاره به اینکه روز و هفته تهران بیشتر با معیار گردشگری شکل گرفت وجنس روز هایی که انتخاب شده است از همین جنس است، ادامه داد: با واکسیناسیون گسترده در کشور سال بعد را با نگاهی جدید به روز بزرگداشت تهران می پردازیم.

سخنگوی شورای شهر گفت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نگاهمان نسبت به هنر و هنرهای تجسمی از این نظر که ماندگاری بیشتری دارد مورد توجه است. مجسمه ها و دیوار نگاره ها در داخل شهر از همین جنس هستند که در داخل شهر ماندگاریشان به چشم می ماند و برای مدت زیاد الهام بخشی می کنند. ما دراین زمینه سرمایه گذاری می کنیم و با همکاری هنرمندهای تهرانی و کمک هایی که از بخش های مختلف دریافت می کنیم، قدم پیش می گذاریم تا آثار آن ها به صورت با کیفیت استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست نماد هایی مانند برج آزادی و برج میلاد در تهران ساخته شود، گفت: با وضعیت اقتصادی  که در حال حاضر شهر تهران در پیش دارد، بسیاری از کار های دیگر در اولویت وجود دارد که شاید ساخت چنین نمادهایی در اولویت نباشد. امثال برج میلاد ساختن هزینه بسیار زیاد دارد که نیاز نیست اولویتی به آن داده شود. اضافه کردن واگن به مترو تهران و اضافه کردن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اولویت بیشتری دارد.

نادعلی افزود: ما در تهران مشکل هویت داریم چرا که شهری مهاجر پذیر است و عمدتا توسعه آن بسیار سرسام آور بوده و خیلی کسی به فکر هویت بخشی  و  بحث فرهنگی آن نبوده است.

او تصریح کرد:  احیای بسیاری از بنا ها می تواند از ساخت بناهای دیگر با اهمیت تر باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد خودتان در تهران برای تفریح به مکانی بروید، آنجا کجاست، گفت: دربند و پس قلعه در گذشته این چنین نبوده است امامنطقه ی شمیران هنوز هم خنکای گذشته را دارد و مردم می توانند برای زیارت امام زاده صالح و پیاده روی در منطقه توچال به این مکان بیایند.

انتهای پیام/۳

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز