دبیر ستاد توسعه فناوری نانو:

جشنواره فناورى نانو مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود

۱۳۹۱/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۸:۱۵
کد خبر: ۹۹۷۵۹
جشنواره فناورى نانو مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در مهرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش سرویس علم و فناوری برنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان تولید شده در داخل کشور است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو مهرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: غیر از رشته‌های شیمی، فیزیک، مهندسی و پزشکی که در آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان نامه‌های مرتبط با فناوری نانو دارند، هم اکنون 28 دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد و 14 دانشگاه در دوره دکتری تخصصی دارای رشته و گرایش‌های علم و فناوری نانو هستند. 

سرکار با بیان اینکه ایران دارای بیش از 15 هزار متخصص کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه فناوری نانو است و بیش از 130 شرکت دانش‌بنیان به تولید محصولات در این حوزه مشغول هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 14 دانشگاه در دوره دکتری تخصصی دارای گرایش‌هایی در این حوزه بوده، ضمن اینکه 28 دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد رشته‌های علم و فناوری نانو دارند. علاوه بر این در رشته‌های فیزیک، شیمی، مهندسی و پزشکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری نانو نیز ارایه داده‌اند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری از صادرات برخی از محصولات تولید شده مبتنی بر فناوری نانو خبر داد و گفت: با حمایت‌هایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت گرفته است، بسیاری از این محصولات به تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده‌اند.

نظر شما