یک کارشناس خودرو:

خودروسازی‌ها نقش بانک را ایفا می‌کنند/ تنها دلیل استقبال شدید از قرعه کشی‌ها، حاشیه سود عجیب و غریب است/ ماشین های دست دوم وارد شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۳۷۰
خودروسازی‌ها نقش بانک را ایفا می‌کنند/ تنها دلیل استقبال شدید از قرعه کشی‌ها، حاشیه سود عجیب و غریب است/ ماشین های دست دوم وارد شود
یک کارشناس خودرو گفت: اختلاف قیمت باعث شده افراد ماشین را بخرند در پارکینگ بگذارند و بعد از آزاد شدن پلاک، آن را بفروشند.

سپهر زنگنه، کارشناس خودرو، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: بحث اصلی راجع به قرعه کشی این است که اختلاف قیمت باید حل شود. این اختلاف قیمت باعث شده افراد ماشین را بخرند در پارکینگ بگذارند و بعد از آزاد شدن پلاک، آن را بفروشند؛ یعنی عملا خودروسازها نقش بانک را ایفا می کنند، بانکی که سود صد میلیونی می دهد و تنها دلیل این استقبال شدید از قرعه کشی‌، همین حاشیه سود عجیب و غریب است.

او ادامه داد: شورای رقابت در اولین مرحله باید این حاشیه سود را از بین ببرد و نظارت بر عرضه و تولید خودرو به صورت جدی‌تر داشته باشد. اگر وضعیتی بوجود بیاید که خودروسازان موظف باشند ماهانه یک حجم مشخصی ماشین را به بازار وارد کنند و از آن طرف شرایط قرعه کشی مشخص شود، فشار فعلی کم خواهد شد.

زنگنه در پایان گفت: راه حل اساسی این است که به برجام برگردیم یا با واردات ماشین های دست دوم مشکل ماشین را حل کنند. یک روش هم می تواند این باشد که قضیه سند یکساله را که طرف حق فروش ندارد ضوابطش را تغییر بدهند و مالیات بیشتری از آنها کسر کنند. یک‌ سری افراد با نفوذ از این اختلاف قیمت استفاده کلان می‌کنند، شورای رقابت باید به صورت جدی روی عرضه خودروسازان نظارت کند.

انتهای پیام/4

نظر شما