سه رکن اصلی ساختمان؛ طراحی،تاسیسات و اجرا

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۶:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۰۱۲۵
سه رکن اصلی ساختمان؛ طراحی،تاسیسات و اجرا
ساروهی مشاور و فعال در حوزه تاسیسات و طراح ، بستانچی عضو هیئت رئیسه گروه صنعتی بستانچی و انجمن تهویه ایران مهمان استودیو آنلاین در بیستمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های مطبوع، بودند.

به گزارش برنا، در ابتدا ساروهی اشاره ای مبحث ۱۴داشت ، که مدت‌ها در بخش ساختمان مغفول بوده و متاسفانه قبلاً اصلاً توجهی به تهویه هوا در ساختمان های عمیق و پارکینگ منفی نمی شده ولی بعد از اتفاقاتی که در یک سری از جاها به خصوص پلاسکو افتاد سازمان آتش‌نشانی تهران به فکر افتاد که یک سری قوانین و دستور عملهایی را صادر کند که بر طبق آن باید از این به بعد تهویه ساختمان های عمیق پارکینگهای اعمال شود.

در ادامه تاکید کردند که این ضوابط بر اساس دسته بندی ساختمانها و مکان تجاری و اداری از سوی آتشنشانی مشخص می شود،و و محاسبات این دسته بندی بر اساس حجم هوای پارکینگ انجام می گیرد.

وی گفت؛پارکینگ های وسیع مخصوصاً در مجتمع‌های مال و ساختمان‌های تجاری بزرگ، مسکونی وسیع به دو روش میتونیم تهویه هوا را انجام بدیم اول به صورت کانال کشی است که آن هم بستگی به فضایی که پارکینگ داره و اگر فضا داشته باشه بهترینش همین کانال کشی است که پیاده کردن آن اول یک کانال برای خروج دود و حریق است و دومی کانالی است که هوای تمیز رو وارد میکنه باید به این نکته به خوبی توجه داشت که میزان خروج هوا نسبت به میزان ورود هوا بیشتر باید باشد چ چون اگر هوای زیاد و تمیز وارد فضای پارکینگ بشه به راحتی دود به راه پله ها و و طبقات بالا نفوذ خواهد کرد.

درصورتی که پارکینگ فضای کافی نداشته باشه از جت فن استفاده میشود چون بعضی از مکان ها به خاطر کوتاه بودن سقف و ستون های بزرگ امکان کانال کشی وجود ندارد از جت فن استفاده می‌شود.

بعد از آن جناب آقای بستان چی اینگونه توضیح دادند که ما اولین شرکت تولید کننده تهویه همایی در ساختمانهای عمیق و پارکینگ با طراحی‌های مختلف و متنوع هستیم.

ایشون در ادامه متذکر شدند که مایه عنوان یک تولید کننده توصیه می کنیم که افراد در ساختمان‌ها شان از دستگاه‌های تهویه استفاده بکنند که کاملاً تمامی استاندارد‌ها رعایت شود متاسفانه یک سری از شرکت‌های واردکننده که بیشتر هم ترکیه هستند با توضیحاتی که رنگ و لعاب دار میدن به مردم و دستگاه‌های تهویه ارزان تری رو در اختیار مشتری می گذارند که متاسفانه به خاطر صدای وحشتناکی که دارند مخصوصاً در مکان‌های مسکونی استفاده می‌شود.

که بیشتر مواقع ساکنین خاموش می‌کند که اگر زمانی اتفاق بیفته تا دستگاه‌ها راه اندازی شود شاهد اتفاقاتی وحشتناکی خواهیم بود.

نکته مهم تری هم اشاره کردند و گفتند در یک ساختمان باید سه روک اول طراحی دوم محصولاتی که درون ساختمان استفاده می شود و اجرا به درستی انجام شود و اگر یکی از این ها نقص داشته باشد در ساختمان متاسفانه هرچند دستگاه هم از بهترین باشد به خوبی عمل نخواهد کرد.

پایان جناب مهندس ساروهی به این اشاره کردند که اگر طراح و سازنده فکر کنند که این مکان که دارند می سازند که برای خودشان هست درجه ایمنی آن را در حد بالایی در نظر بگیرند دیگر شاهد اتفاقات تلخ گذشته نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز