مدیرعامل سازمان مردم نهاد نغمه پردازان هنر خراسان جنوب

شاخص های کم نظیر در میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۳۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۰۳۶۱
شاخص های کم نظیر در  میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان
مدیرعامل سمن نغمه پردازان هنر خراسان جنوبی مهمترین انگیزه تشکیل این موسسه هنرمندان و صنعتگران گمنامی دانست که در شرایط بد معیشتی بدور از حمایت ها مشغول به ادامه زندگی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،آتنا جعفری مدیرعامل سازمان مردم نهاد نغمه پردازان هنر خراسان جنوبی گفت: سمن‌ها می توانند نقش مهمی در افزایش توجه عمومی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.

عضو شورای مشورتی افزود: امروز حرکت در راستای توسعه گردشگری اجتناب ناپذیر است و حمایت از فعالان این بخش وظیفه سازمان میراث فرهنگی است. سمن‌ها با احصا تکالیف دولتی و یادآوری آن به دستگاه‌ها می‌توانند یاری‌گر مسئولان باشند، چرا که سمن‌ها پتانسیل بالایی در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری داشته و مردمی‌ترین پایگاه معرفی جاذبه‌ها را دارا هستند.

مدیرعامل سمن نغمه پردازان هنر خراسان جنوبی  مهمترین انگیزه تشکیل این موسسه هنرمندان و صنعتگران گمنامی دانست که در شرایط بد معیشتی بدور از حمایت ها مشغول به ادامه زندگی هستند.

وی پیرمرد آهنگر آبیز جرقه ایجاد این موسسه دانست و ادامه داد: امروز این موسسه محل حضور افراد آسیب دیده اجتماعی است.ما در موسسه به دنبال ایجاد یک جامعه کوچک از هنرمندان گمنام هستیم تا بتوانیم آهنگ هنر استان را با نوای امروز به گوش همگان برسانیم.

این فعال صنایع دستی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در هریک از بخش های سه گانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دارای شاخص ها و موارد کم نظیر می باشد که تنها نیاز به برنامه ریزی دارد. که از جمله می توان به منابع غنی سنگهای معدنی.طبیعت بکر و آداب و رسوم ویژه که یادگار دوران کهن است.( برات، هفت منبر، بی بی گرد و غیره) اشاره کرد.همسایگی ما با استانهای دیگر و گستردگی مرز جغرافیایی استان تفاوت های اقلیمی متفاوتی را به وجود آورد.نابترین بخش از کویر لوت در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی سمن‌ها باتوجه به موقعیت استان را یکی  از اعمال سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این حوزه معرفی کرد و گفت: این دوره‌‌ها می‌تواند در ایجاد روحیه وظیفه شناسی و مطالبه‌گری مدنی در بین اعضای سمن‌ها بسیار نویدبخش باشد و فرصت بسیار خوبی برای بالا بردن سطح علمی و تشویق اعضای آنها به مشارکت روز افزون است.

مدیرمرکز کارآفرینی ترویج و توسعه صنایع دستی شهرستان بیرجند در پایان اظهار کرد: همفکری تشکل‌های مردم نهاد  استان بهم کمک می‌کند که راه حل‌های منطقی‌تر، بهتر و نزدیک‌تر به رأی و نظر مردمی پیدا کنیم و این هم افزایی باعث می‌شود که دغدغه‌های مشترک میان ادارات و سمن‌ها به راه حل‌هایی برای رسیدن به اهداف مهم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز