رئیس پنتاگون به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌آید

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۰۷:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۸۶۲۱
رئیس پنتاگون به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌آید
پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور روزهای آتی به منظور "قدردانی" از متحدان آمریکا و طرف‌هایی که به ایالات متحده برای تخلیه نظامیان و غیرنظامیان از افغانستان کمک کردند، به عربستان، قطر، بحرین و کویت می‌رود.

به گزارش برنا، به نقل از رویترز، آستین روز یکشنبه این سفر را آغاز و علاوه بر مقامات منطقه با نظامیان ارتش آمریکا و دیگر کارکنان دولت این کشور ملاقات خواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: "وزیر خارجه آستین در سفر خود با شرکای منطقه‌ای ملاقات و از آنها برای همکاری با ایالات متحده در جریان روند تخلیه آمریکایی‌ها، افغان‌ها و شهروندان سایر کشورها از افغانستان تشکر می‌کند."

پس از پایان دادن طولانی‌ترین نبرد خود، ایالات متحده یک کریدور هوایی برای تخلیه نظامیان و غیرنظامیان آمریکایی و هزاران افغان را که با آن همکاری می‌کردند ایجاد کرد.

این یکی از بزرگترین پروازهای هوایی در تاریخ بود که طی آن بیش از ۱۲۰،۰۰۰ آمریکایی، افغان و ملیت‌های دیگر از افغانستان خارج شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم جمعه گفت که روز یکشنبه به قطر سفر می‌کند تا با مقامات این کشور عربی ملاقات کرده و از آنها برای کمک هایشان در روند تخلیه تشکر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز