تیلرسون:

مانع تلاش‌های توسعه‌طلبانه ایران می‌شویم

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۸:۲۶:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۷۰۴
مانع تلاش‌های توسعه‌طلبانه ایران می‌شویم
وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد آمریکا قصد دارد با همکاری با متحدان خود تلاش‌های توسعه‌طلبانه ایران در منطقه را به عقب براند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مدعی شد: ما می‌خواهیم جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و حمایت این کشور از سازمان‌های تندرو را بگیریم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت او و رئیس‌جمهور آمریکا دیدگاه‌های متفاوتی درباره ایران و برجام دارند.

تیلرسون افزود: برجام فعالیت‌های برهم‌زننده امنیت ایران را نادیده گرفته است. توافق هسته‌ای با ایران به برنامه موشکی این کشور و نقش ویرانگر ایران در یمن نپرداخته است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که برجام منافعی بلافاصله و پیش از انجام تعهدی از سوی ایران در اختیار این کشور قرار داده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که برداشته‌شدن تحریم‌ها همزمان با اجرای تعهدات قیدشده ایران در برجام و تایید آن از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران نقش توسعه‌طلبانه غیرقابل پذیرشی در عراق، سوریه، یمن و افغانستان دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا گفت که کشورش قصد دارد با همکاری با متحدان خود تلاش‌های توسعه‌طلبانه ایران در منطقه را به عقب براند.

تیلرسون همچنین در بخشی از اظهارات خصمانه خود گفت: گروه‌های شبه نظامی ایرانی که در سوریه می‌جنگند باید فورا مواضع خود را ترک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز