ادعای مقام آمریکایی درباره بازگشت ایران به برجام

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۲۳:۳۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۵۲۸۵
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد واشنگتن آماده بازگشت متقابل مشترک به پایبندی به برجام است.

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در آستانه از سرگیری مذاکرات میان ایران و ۱+۴ برای لغو تحریم های ظالمانه یکجانبه آمریکا علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام ادعاهای مقامات آمریکایی را تکرار کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ما  همچنان معتقدیم بازگشت متقابل مشترک به پایبندی به برجام بهترین و موثرترین ابزار برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای است.
 وی با اشاره به شش دور مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ در وین گفت که امیدواریم ایران در مذاکرات وین، پیشرفت های شش دور قبلی مذاکرات را ادامه دهد.
ند پرایس که سخنان روز گذشته خود را امروز نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران تکرار می کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدامات دولت بایدن برای تسهیل مذاکرات گفت که ما آماده انجام گام های یکجانبه نیستیم . آماده ایم برای بازگشت مشترک متقابل به برجام اقدام کنیم.
این اظهارات ند پرایس در حالی است که واشنگتن از برجام خارج شده و تهران برغم نقض برجام از سوی آمریکا و بد عهدی اروپایی ها از این توافق بین المللی خارج نشده است.
ند پرایس در پاسخ  به خبرنگاری درباره سایر گزینه های پیش رو اظهار داشت که مقامات آمریکایی آشکارا اعلام کرده اند که دیپلماسی در قبال ایران مسیر ترجیحی آنهاست.
وی در عین حال مدعی شد که در چند روز آینده خواهیم دید ایران چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد و اگر نشان دهد که هدف مشخصی ندارد، به سایر روشها و ابزارها متوسل خواهیم شد.
این درحالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز در گفت وگوی تلفنی با همتای سوئیسی خود با اشاره به این‌که گفت‌ و گوها برای رفع تحریم‌ها علیه ایران از هفته آینده آغاز می‌شود، تأکید کرد که تهران برای رسیدن به یک توافق خوب جدی است، اما رفتار متناقض آمریکا یکی از موانع اصلی در مذاکرات است.

نظر شما