مرز و مبادلات تجاری فرصتی طلایی در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۶:۵۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۶۴۶۰
مرز و مبادلات تجاری فرصتی طلایی در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : این استان در عین محرومیت، دارای خیلی از مزیت‌های دست‌نخورده از جمله فرصت مرز و مبادلات تجاری است که در بسیاری از استان‌ها این فرصت وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران حوزه اقتصادی استان،  اولویت مهم استان را جذب سرمایه گذار و ترغیب و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری عنوان کرد .

مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: استان به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم جایگاه سوم را دارد؛ اما آنچه مشهود است این ذخایر هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوزهای اکتشاف و استخراج صادر شده اما مستلزم حضور سرمایه گذار و آغاز عملیات اجرایی است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برای سرمایه گذاران افغان وجود دارد و این افراد می‌توانند در حوزه‌های پشت صنعت نیز سرمایه گذاری کنند.

 استاندار گفت: حوزه تجارت و صادرات و مبادلات مرزی می‌تواند پیشران و پشتیبان توسعه سایر حوزه‌ها در استان باشد.                 

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان با بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک است که بخش تجارت می‌تواند به فوریت به توسعه استان کمک کند و حتی پیشران سایر حوزه های سرمایه گذاری از جمله صنایع معدنی باشد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان مرزی و تجاری است و آنچه به سرعت می‌تواند تا زمان بهره برداری از پروژه های صنعتی و معدنی جوابگو باشد و سر سفره مردم بیاید و حتی پشتوانه اجرای پروژه های صنعتی و معدنی هم باشد، استفاده از ظرفیت تجارت مرزی است.
رئیس شورای هماهنگی مبادلات مرزی استان گفت: علاوه بر فعالیت بازارچه مرزی میلک، تبدیل‌شدن دو مرز گمشاد و کوهک به مرز رسمی نیز در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد:اگر در بخش تجارت و مبادلات مرزی موفق باشیم چه بسا سرمایه‌گذاران بیایند و برای سایر بخش‌ها از جمله صنعت و معدن در استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار ادامه داد:سرمایه داران بومی زیادی نیز از خود استان هستند که در مناطق دیگر همچون دبی سرمایه گذاری کرده اند که باید از این افراد در خود استان استفاده کنیم و شرایط را برای جذب این افراد و سرمایه گذاری در استان هموار کنیم.

استاندار با بیان اینکه سرمایه گذار باید بداند که به کجا مراجعه کند و در کوتاه‌ترین زمان مجوزهای لازم صادر شود، افزود: با استقرار باجه و حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله حوزه های امنیتی و عمرانی در محل مرکز جذب سرمایه‌گذاری موجبات تسهیل امر سرمایه گذاری فراهم شود.
حسین مدرس خیابانی تاکید کرد : بزرگترین ماموریت اداره کل اقتصاد و دارایی، جذب سرمایه گذار و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری برای عبور از موانع و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و کوتاه کردن مسیر صدور مجوزهاست .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز